Ny tråd Svara på tråd  [ 67 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Att hon orkar...
InläggPostat: 080310 19:16 
2000+
Användarvisningsbild

Ett bevis på att gammal skåpmat tydligen fortfarande kan smaka bra finns här. ;)
http://nertus.se/

Jag blir nästan imponerad av damens envetenhet trots att uppförsbacken bara blir brantare med åren. Men men... alla har vi våra nöjen. :lol: (Observera att vissa av inläggen i bloggen inte går att kommentera, undrar varför. ;) )

Bild
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Att hon orkar...
InläggPostat: 080311 11:30 
500+
Användarvisningsbild

Anledningen till att det inte går att kommentera just de inläggen som handlar om vår hobby är för att hon inte vill ta diskussion. leta upp tråden som handlar om just "de övergivnas armé"s 10årsjubileum så hittar du snabbt hela diskussionen.

I vissa kulturer anses det betyda otur att se eldröret på en T-72:a när man vaknar på morgonen

Svara med citat  
InläggPostat: 080311 13:06 
2000+
Användarvisningsbild

Instant skrev:
Anledningen till att det inte går att kommentera just de inläggen som handlar om vår hobby är för att hon inte vill ta diskussion.

Jo, det var självklart, men kanske inte helt tydligt av mig. :) Jag var med i den cirkusen med Piff & Puff på 90-talet och vet precis hur hon funkar i de lägena. Skrika varg går bra men diskutera öppet går inte, då kan ju hela hennes argument motsägas med fakta och vändas till något positivt. :P

Nä, bästa rådet är att ignorera stackarn... Pressen gör ju det numera så.

Bild
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Svara med citat  
InläggPostat: 080312 11:08 
Tegelstensvänstern
Användarvisningsbild

Så hon håller på med hundutställningar... man skulle ju kunna dra paralleller med gamla tiders rasbiologi, och se vad hon tycker om den jämförelsen. Fast det orkar jag inte...

Förresten, kan vi inte bjuda in henne som gäst till nått debattjippo nu när vi fyller tjugo år?

Svara med citat  
InläggPostat: 080312 12:09 
2000+
Användarvisningsbild

Tro mig - vi har försökt bjuda in henne till måååånga debatter och hon har aldrig ställt upp. Hon har dessutom avbrutit föreläsningar då hon hört att vi skulle komma. Som sagt- hon är bara tragisk...

Svara med citat  
InläggPostat: 080312 22:59 
2000+
Användarvisningsbild

Well, bästa sättet att ha rätt är ju att förbli oemotsagd. Sen så kan man ju fråga sig hur vettiga vissa sätt är... men,
don efter person som min mormor brukar säga 8)

Är inte hon rektor på nån skola? (stackars jävlar till elever om isåfall) Vi kanske borde ha en flygblads dag där :wink: Eller betala en resa dit för nåra skudare så att de kan supa ner hennes hundar.

Sverok ÜberNorrland 2007-2011
Lloyd.Baltz@gmail.com
073-0379642

Armitage skrev:
Three cheers for Lloyd. \o/ \o/ \o/

Svara med citat  
InläggPostat: 080312 23:34 
250+
Användarvisningsbild

Lloyd skrev:
Eller betala en resa dit för nåra skudare så att de kan supa ner hennes hundar.

BEST... IDEA... EVER!

otto.kahne@sverok.se
Telefon: 0733 - 76 29 31

Svara med citat  
InläggPostat: 080313 02:28 
2000+
Användarvisningsbild

Ohh... tackar!

Lloyd.Baltz@gmail.com
073-0379642

Armitage skrev:

Svara med citat  
InläggPostat: 080313 06:15 
500+

Jag meddelar Jocke, PO och Mab.

Arma kreatur. Hundarna alltså.

/Brodin - f.d. SKuDare

Svara med citat  
InläggPostat: 080316 13:41 
100+

Försök inte Brodin, du kommer aldrig att bli f.d. SKuDare. :P

Erika Wingren - Vice Orförande i SKuD
Enligt uppgift är jag "en lingvist av rang som kan lukta sig till en särskrivning på över 300 meters avstånd."

Jag är mycket upptagen.

Svara med citat  
InläggPostat: 080411 14:00 
250+
Användarvisningsbild

Well, know thine enemies som det heter.

Jag anser att man inte skall sopa moralpanikers åsikter under mattan med ett "bah! moralpanik!" utan istället ta sig tid att metodiskt sätta sig in i argument och hitta motargument. Att ha mycket på fötterna i en dialog är särskilt viktigt när man har med irrationella människor att göra. Didi är irrationell och hon är dessutom rädd för "oss". Det finns ingen anledning att vara arg på henne, snarare skall man väl beklaga att hon fick så mycket inflytande över rollspelshobbyn som hon fick.

Kort sagt - ge henne inte mer på fötterna vare sig genom att tala illa om henne (hon är uppenbarligen ganska trasig redan, det är straff nog kan man tycka) eller genom att supa hennes hundar under bordet. Även om det hade varit intressant att se en full hund. Dessutom är det synd om hundarna. De kan faktiskt inte hjälpa att de har den matte de har.

Klicka här för att visa dolt innehåll.(och om någon tog det sista på allvar - det om hundarna - så... tja...jag ÄR ironisk.)

Svara med citat  
InläggPostat: 080411 16:16 
2000+
Användarvisningsbild

Tro mig, det där med vettiga resonemang, logiska argument och konstruktiv kritik mot henne har försökts i flera år, det är som att hälla vatten på en gås. T.o.m. svenska bibliotekarieförbundet som totalsågade de övergivnas armee var ju med på konspirationen tillslut om man frågar Didi. Det är som att hälla vatten på en gås, funkar inte. Du kan inte få en människa att ta reson med reson om denne inte vill.

Lloyd.Baltz@gmail.com
073-0379642

Armitage skrev:

Svara med citat  
InläggPostat: 080412 10:08 
100+

Vissa människor är sådana bara - har de fått för sig att någonting är på ett visst sätt så ÄR det så, och vad du än säger och kommer med för bevis och motargument så finns det ingenting som kan övertyga dem. Fru Örnstedt faller in under den kategorin.

Svara med citat  
InläggPostat: 080423 08:14 
250+
Användarvisningsbild

Jo, jag vet att man försökt resonera med henne. Jag bara påpekade att det var onödigt att tala illa om henne.

Svara med citat  
InläggPostat: 080423 13:27 
Tegelstensvänstern
Användarvisningsbild

Tsianphiel skrev:
Jo, jag vet att man försökt resonera med henne. Jag bara påpekade att det var onödigt att tala illa om henne.

Hm, vem är du, är då den paranoida följdfrågan? Varför vill du ha en mer vänlig attityd mot Didi? Vad är grejen med hennes hundar? Vad vet du egentligen, som inte vi vet?

Nej, nu ska jag gå och steka falukorv. Vad som är i den falukorven lämnar jag åt eran egen fantasi.

Är det förresten någon som vet vad hon arbetar med nuförtiden? Och vad har hänt med hennes gamla kumpan Björn?

Svara med citat  
InläggPostat: 080423 13:30 
500+
Användarvisningsbild

didi är studierektor på en hög/mellanstadieskola i stockholmsområdet vad jag vet.
björn har jag ingen aning om.

Men jag måste hålla med här, vi tjänar absolut noll på att snacka skit om henne. Bättre att kunna argumentera

I vissa kulturer anses det betyda otur att se eldröret på en T-72:a när man vaknar på morgonen

Svara med citat  
InläggPostat: 080423 13:56 
1000+

PDELS skrev:
Tsianphiel skrev:

Hm, vem är du, är då den paranoida följdfrågan? Varför vill du ha en mer vänlig attityd mot Didi? Vad är grejen med hennes hundar? Vad vet du egentligen, som inte vi vet?

Åsa är Stockholms Spelkonventare, Gothconare, Spelutvecklare och föreslagen till förbundsstyrelsen. Det är visserligen mer vad än vem, men de existensiella frågorna kan vi ta på tre man hand någon sen konventsnatt.

Intressant att höra vad Diddi gör nuförtiden, jag har inte riktigt tänkt på att hon har ett "nu", inte bara ett "då".

aimee.kreuger[ at ] sverok.se

Svara med citat  
InläggPostat: 080423 14:23 
1000+
Användarvisningsbild

Aimée Kreuger skrev:
jag har inte riktigt tänkt på att hon har ett "nu", inte bara ett "då".

Jodå - Anders Blixt höll på att halka av stolen för ett par år sedan när han tittade efter en lämplig skola till sin äldsta dotter, och upptäckte vem som huserade där.
(Han valde ett annat ställe; osagt hur mycket roll hennes närvaro hade för det beslutet.)

Svara med citat  
InläggPostat: 080423 15:10 
1000+

Instant skrev:
Men jag måste hålla med här, vi tjänar absolut noll på att snacka skit om henne.

Säg inte det. Ju större volym skitsnack om henne, desto större sannolikhet att folk som inte vet vem hon är får syn på detta och börjar undra "Vem är det här egentligen, som alla pratar så illa om?". Det kan ju i bästa fall leda till att de undersöker detta och får förståelse för vilken härlig och fascinerande människa hon är :D

Svara med citat  
InläggPostat: 080423 15:17 
500+
Användarvisningsbild

*suck*.....du har inte tänkt på att hon läser dethär forumet? hon finns ju till och med på helgon.
Vill vi bli tagna på allvar i debatten mot henne, bör vi inte visa upp ett OFFENTLIGT forum fullt med skitsnack om vad folk vill göra med hennes hundar.

Svara med citat  
InläggPostat: 080423 15:42 
250+

Kan någon förklara lite mer för mig om vem hon är och vad för tidigare påverkan hon har gjort? Lite bakgrundshistoria är rätt intressant.

Svara med citat  
InläggPostat: 080423 16:14 
1000+

@Instant

Jag trodde att min smiley skulle göra det tydligt att mitt inlägg bör tas med en gnutta humor. Jag borde kanske istället lägga in en stor disclaimer istället, för att göra det tydligare :roll:

Själv ser jag inte något större behov av att bli tagen på djupaste allvar i "debatten" mot henne. Detta är främst därför att hon själv inte tycks bli tagen på allvar* och för att det nuförtiden inte direkt finns en debatt värd namnet mot henne eftersom det saknas behov av en sådan. Om du känner ett behov av att hålla dig så allvarlig som du bara kan i den här saken, så för all del. Själv väntar jag nog tills det dyker upp kritik som faktiskt kan vara problematisk för oss.

* Och enligt mig inte förtjänar att tas på allvar, det hade varit en helt annan sak om det rört sig om en alert kritiker mot rollspelandet som kunnat peka ut verkliga problem, ge verklighetsförankrad kritik och väcka allmänhetens intresse.

@Egge

Hon är mest känd för att tillsammans med Björn Sjöstedt ha gett ut boken De Övergivnas Armé, i vilken de målar ut rollspel som ett hot mot samhället på olika sätt. Detta var för ett antal år sedan, men som länken i denna tråds början antyder så är hon fortfarande lika övertygad.

Svara med citat  
InläggPostat: 080423 20:09 
1000+
Användarvisningsbild

Viking skrev:
Hon är mest känd för att tillsammans med Björn Sjöstedt ha gett ut boken De Övergivnas Armé,

Med lite modifikation - under flera år innan dess förde de en tämligen bisarr kampanj om det Hemska Hotet från Rollspelen via debatter, artiklar och föredrag. De blev publicerade i facktidningar såväl som i kvällspressen (som snart flitigt använde rollspel på löpsedlarna), bjöds in till debattprogram i TV, hamnade i Åhléns etiska råd, och reste runt och höll föreläsningar för rektorer, kommunalråd och annat sånt löst folk. Bland deras riktigt trogna fans återfanns ordföranden i BRIS, en länspolismästare och två socialdemokratiska riksdagsmän.
De första åren fick de solida hjälteglorior av media. Teorierna från dem blev dock gradvis mer och mer... låt oss säga märkliga, och kulminerade med boken som väl får sägas blev början på slutet för korståget ifråga.

Deras mest aktiva period var omkring slutet av '94 till början av '98; under den tiden var de väldigt mycket på riktigt. Efter det förde de en styvnackad men alltmer tynande tillvaro på sin hemsida, som försvann några år in på 00-talet.

Senast redigerad av Rosen 080423 21:34, redigerad totalt 1 gång.

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 67 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]