Buss till LinCon
0

45 inlägg i detta ämne

Ja, som titeln lyder..

När kan man anmäla sig till bussen till LinCon? (för jag antar att det kommer att gå en)

Och till vem anmäler man sig?

Hemsidan är ju inte direkt uppdaterad.

(Nu längtar jag verkligen till LinCon :D)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hemsidan är faktiskt uppdaterad på detta plan.

Rasmus är det som är ansvarig för distriktresorna. Man kan säkert kontakta honom för vidare info.

Eller som vanligt kansliet. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä, du har faktist rätt Gorger, min dator säger också att är bussresor inte uppdaterats men... Rasmus som är bussansvarig (kontaktuppgifter på Västs sida är uppdaterade) kan säkerligen svara på dina frågor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon! Här kommer lite bussinfo.

Halmstadbussen kommer att stanna i:

Halmstad 1900

Slöinge 19.30

Falkenberg 19.45

Varberg 20.15

Borås 21.45

Ulricehamn 22.15

Linköping 01.30

Göteborgsbussen stannar i:

Göteborg 1900

Uddevalla 20.00

Trollhättan 20.30

Lidköping 21.15

Skara 21.45

Skövde 22.15

Falköping 22.45

Linköping 01.30

Kostnad 100kr

Sista anmälingsdag 13 Juni

Maila namn, hemkommun, födelseår och påstigelseort till rasmus.herbertsson@vast.sverok.se

Hoppas att detta besvarade några frågor iaf och anmäl er som bara den! Jag vill ha fulla bussar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Attans! Glömde logga in och glömde datum. Den 16 avgår bussarna, dvs på torsdagen. Detta då så många som möjligt kan ta ledigt från sina jobb.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aj då, på torsdagen. Det kunde ni sagt lite tidigare, nu måste jag avanmäla mig till torsdagsarrangemangen. Jobbigt, jag räknade med att den skulle åka så att man kunde vara där alla dagar :evil: . Men men, inget att göra åt, men det borde ni faktiskt ha meddelat tidigare.

Jag är glad att det går någon buss överhuvud taget, men ... blä vad tråkigt att missa hela torsdagen!

/Gorger

PS Jag antar att den åker tillbaka på söndagen, och inte på lördag eller så? DS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr fick det bli så, vi vill att folka ska kunna jobba och åka på konvent ^^. Men bussen går hem på söndagen som tur är

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sen att WFB nog kommer att bli instält bara för bussarna är sena spelar ingen roll. Det är ju bara 80 pers som drabbas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bussarna är en servicegrej från distriktet som står fritt för distriktets medlemmar att använda om det passar en och om man betalar avgiften. Om man vill åka en annan tid, antingen till ett konvent eller hem därifrån än den då bussarna går så får man lösa transporten på något annat vis.

Resonemanget tidigare angående varför bussarna går den tiden som de gör är för att så många som möjligt ska kunna utnyttja dem. Många jobbar eller har andra förhinder skola etc som gör att det är enklare att ta ledigt en dag dvs fredagen och åka med bussen upp då. Ja, det finns personer som vill att bussarna ska gå tidigare men då iallafall tidigare varit fler personer som velat och kunnat åka med om bussarna kört på torsdagen så har distriktet valt att göra så. För att det överhuvudtaget ska kunna bli några bussar och vara ekonomiskt försvarbart så måste det vara ganska många som åker med.

Årets styrelse har valt att lägga bussen samma tid som tidigare år av dessa anledningar (se Rasmus mess), vill man ha en förändring motionerar man till årsmötet angående detta + att man kommer dit och deltager.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Puh, ibland vet jag inte ut eller in. Klart jag skall åka med Sveroks buss. Problemet är att ena hälften av min hjärna tänker "LinCon börjar på en onsdag, och slutar på en söndag.", den andra halvan vet att det inte är så i år.

Det har blivit en del krockar i hjärnan. Ignorera mitt förra inlägg :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skolan är slut då om jag inte har helt fel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är mycket möjligt att just din skola, grundskolan och gymnasieskolor är slut då, men universitet, sommarkurser, folkhögskolor m fl är kanske inte all slut då, jag vet att min sista tenta ska jag skriva den 11e juni vilket bara är en halv vecka innan konventet. Andra skolor har det på andra sätt.

Och vi har ju faktiskt dem som jobbar i distriktet även om det låter lite konstigt och det är dem vi mest tar hänsyn till med att starta bussen så sent på torsdagen. Vi har diskuterat detta, jag och rasmus, när det är lämpligt att busen går och vi kom fram till att vi ska köra bussen så som vi har gjort tidigare år eftersom detta är en lösning som passar dem flesta av våra ressinärer.

I övrigt önskar jag alla som åker på bussarna en trevlig resa och ett trevligt konvent.

MVH Olof Nilsson, fd Bussansvarig Sverok Väst.

Post Scriptum

Jag kommer inte att närvara på Lincon då konventet fick en ändrad tid och mitt intresse tog sig åt andra håll under just den helgen.

Den Samma

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De flesta som åker på konvent är inte så gammla så de kanske inte läser på universitet.

De som jobbar har nog råd att åka med buss eller tåg. Eller de kanske till och med har bil.

Jag undrar bara vilken mail adress jag ska be de 80+ pers som inte kan spela WFB ska maila till och utrycka sin glädje.

Och Lincon går ju bara miste om 16400 i avgifter + vad som handlas i kiosken.

Men det skiter väll ni som vanligt.

mvh/ en mycket glad WFB arrangör

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som ett inhopp från ett annat distrikt så kan jag bara säga att jag tycker ni gnäller. Bussar är som Anna sade en servicegrej från vissa distrikt. Är ni missnöjda med att bussarna går en dag "för sent" kan ni ju gnälla för de medlemmar vars distrikt inte kan ordna en buss av olika skäl och höra vad de säger.

Det är ganska egoistiskt att tycka att bara för att man själv slutat skolan så kan bussarna gå då eller då. Har ni hört talas om sommarjobb t.ex., ni vet det där som tusentals studenter måste ha för att kunna fixa ekonomin över sommaren? Det var skönt när man gick i grundskolan och gymnasiet och bodde hemma så man slapp bekymra sig om sånt på sommaren. Och vad jag vet så finns det många högskole- och universitetsstuderande inom Sverok. Är man ung kan man ju resa billigare dessutom, iom ungdomsbiljetter.

Nej, var istället glada för att buss körs. Det är inget som är självklart. Visst är det beklagligt att missa en dag på konventet och det är knappast ngt som Väst vill.

Mina egna åsikter.

Maria- skuddare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kostar 87 kronor att åka till Linköping från Göteborg den 16:e Juni om man kör med Swebus Express val som kallas "Passa på".

Om jag antar (har faktist ingen aning) att LinCon bussen från Göteborg är 100kr enkel resa är det faktist billigare med Swebus.

Möjliga avgångar för resa med dessa priser är:

06:15

08:00

12:00

17:15

Detta är alla tidigare än när LinCon bussen åker från Göteborg och kommer också fram tidigare.

Sluta och klaga och hitta andra sätt att komma fram.

Vad hade hänt om alla de 80+ personerna var sist i sin anmälan till bussen?? Då hade det ju varit likadant, de hade inte kommit fram alls och WFB turneringen hade saknat en massa folk.

Archie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kostar 100 kr tur&restur skulle jag tro.

Vi säger att 100 pers får plats på en sverok buss.

70 av de har avslutat sina studier eller är arbetslösa.

Då har vi 30 pers kvar.

10 har semster eller har kan ta en ledigt en dag.

10 har jobb som är på helger så de kan byta tider eller kanske inte jobbar deltid.

Då har vi 10 pers som det är synd om men de kan nog ta sig fram på något sätt.

Men det viktigaste är att konventet börjar på torsdag och då borde väll bussen vara framme på torsdag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

som svar till archie så kostar sverok västs buss 100kr att åka med, det är sant, men det man betalar för är tur och retur om man så väljer, det kostar 100kr. väljer man att bara resa en väg kostar det också 100kr. så priset gäller altså både turochretur eller enkel resa. kanske låter skumt men det är så det är sagt. sedan så kommer man till dörren på konventet vilket är det stora pluset med distriktets buss. det och att man inte behöver stanna säg 20 gånger på väg till och från utan bara 5-7gånger för att släppa på och av folk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När går bussarna tillbaka på Söndag ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det låter som om att det är korrekt. Då kostar Swebus 72 kronor mer samt att man får välja själv vilken tid man åker.

Att hamna mitt i Linköping tycker jag inte är så farligt. Det tar inte så lång tid att gå till konventet.

Då har vi 30 pers kvar.

10 har semster eller har kan ta en ledigt en dag.

10 har jobb som är på helger så de kan byta tider eller kanske inte jobbar deltid.

Då har vi 10 pers som det är synd om men de kan nog ta sig fram på något sätt.

Eftersom jag inte alls har någon aning om vilka siffror som verkligen stämmer här går ju inte det som finns ovan att svara på. Det är ju typ enbart LinCon som kan säga hur stora procent av folket är under/över en viss ålder samt bussansvariga om de nu lagrar den informationen. Att spekulera och säga att 70% är folk som studerar eller är arbetslösa kan ju vara lika sant som det kan vara falskt.

Oavsett vilket tycker jag det är synd att WFB får en så stor utebliven mängd spelare av en sådan här sak.

Archie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alltså, trots vad jag skrivit tidigare är jag oerhört tacksam för sverokbussarna. De äger!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hm... intressant att du indirekt säger att 70% av Sveroks medlemmar är arbetslösa... För har man avslutat sina studier och inte har ngt jobb, så är man arbetslös. Nog för att det finns många arbetslösa, men 70% låter lite väl häftigt. Iofs kanske du menar att 70 pers är studerande som slutat för sommaren eller arbetslösa, men då hänvisar jag till vad jag skrev tidigare... Sommarjobb. I juni har man precis börjar jobba (förhoppninsgvis) så då kan det vara svårt att direkt ta semester. Jag har svårt att ta dina siffror på allvar då du verkar överdriva dem. Som Archie skrev så är det nog LinCon-folket, samt möjligtvis Väst som kan ge ev. siffror på vad för folk som kommer och vilka som åker med bussarna.

Nu har jag inte alla fakta här, men att förlita ett helt arrangemang på att Väst ska köra bussar verkar lite... vågat. Men det kanske bara är min enkla åsikt. Kommer det inget folk från ngn annan del av landet?

Att bussarna kostar 100 antingen enkel eller ToR är inte så konstigt. Så gör vi i SKuD också. Annars skulle det bli krångligare bokning då man skulle behöva boka både resan dit och hem och kanske inte få plats på den ena sträckan, alternativt skulle distriktet stå med en buss med tomma säten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Av de bussarna som kostar 75 kr så kommer en fram vid 12 tiden vilket är alldeles för tidigt och en fram vid 20,20 vilket är för sent.

Men är det någon som vet när svrok bussen åker tillbaka på Söndag.

Jag har mailat till adressen där man ska anmäla sig för bussarna men ej fått svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alltså, trots vad jag skrivit tidigare är jag oerhört tacksam för sverokbussarna. De äger!

Jag håller med Gorger, jag är MYCKET glad över att sverokvästs bussar går. Även om de kanske inte går riktigt den tid jag vill.. Men jag kommer både till och från konventet mycket billigt. Så varför klaga egentligen.

Konventet börjar torsdag kväll och vi kommer upp ca 7h senare.. det är väl inte så farligt. Man hinner göra mycket ändå. Och kommer dit billigt som sagt.

Så sluta klaga nu och tacka sverok väst istället!!

:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om de äger så mycket varför vet ingen när de åker tillbaka på söndag ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

0