Jump to content
Sign in to follow this  
Susanne Vejdemo

!DISTRIKTÅRSMÖTE NU PÅ LÖRDAG!

Recommended Posts

SVEROK STOCKHOLMS ÅRSMÖTE

När? : LÖRDAG 2005-04-02 kl: 13:00.

Var? : Dragon’s Lair, Kungsholmstorg 8.

Hur? : Förslagsvis med (blå) tunnelbana till Rådhuset, eller med buss 52 från Centralen till Kungsholmstorg.

Vilka?: Alla medlemsföreningar får skicka ombud som får rösta! Så snacka ihop er i föreningen - och så ses vi den andra april!

Har du tappat bort de årsmöteshandlingar din förening fått hem? Ingen fara - de finns på http://www.stockholm.sverok.se !

Vi kommer behöva folk från massa föreningar på mötet - vi har nästan dubblat det bidrag vi får av landstinget, och måste komma fram till vad vi ska göra med det! Styrelsen har lagt ett antal STYRELSEMOTIONER, med olika förslag på vad distriktet ska satsa på - man kan inte anta alla styrelsemotionerna - meningen är att ni föreningar ska välja. Vill ni hellre ha ett brand-new supercoolt tryckeri, en anställd kanslist, eller ska vi vara lite drakaktiga och lägga alla pengarna på hög inför kommande år?

Ta er en titt på VERKSAMHETSPLANEN och BUDGETEN i handlingarna, för att se vilka idéer styrelsen har kommit fram till. Och titta också på VERKSAMHETSBERÄTTELSEN och den EKONOMISKA BERÄTTELSEN, så ser vi om vi har lytt de order ni gav oss på förra distriktårsmötet!

Ses den 2/4 kl.1300!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Vi i Svealand ser gärna att ni, när ni avslutat erat möte, drar er ner till Nyköping. Där kan ni ta det lugnt, spela spel och umgås.

Nu är det dags snart dags för FriCon i Nyköping, 1-3 april.

FriCon är ett gratiskonvent, detta innebär att det inte tas ut någon inträdesavgift. Under fricon i Nyköping kommer det även att serveras gratis mat, övernattnings lokaler finns att tillgå. Så anmäl dig och dina vänner genast!

För medlemmar i någon Svealands förening finns även resestöd att tillgå. För min information gå in på http://fricon.sverok.net

Där kan du läsa mer om spelarrangemangen och anmäla dig. Det är bra om allergiker och vegetarianer anger detta i sin anmälan. På detta sättet kan även ni få bra mat, detta är ett arrangemang för alla.

Ni har även en chans att möta den nya styrelsen, vi kommer att finnas på plats så att ni kan både utmana oss och uppmana oss. Vi jobbar efter principen ju fler desto roligare, gör oss sällskap :)

Mvh

Mia Jaakkola

Sverok Svealand

http://www.sveroksvealand.se

mia@sveroksvealand.se

0704 - 15 28 54

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det skulle vara roligt, men som du vet (vi har ju diskuterat det här ett antal gånger) så kommer det många distriktare och folk ifrån nya förbundsstyrelsen till Stockholm i samband med Sverok Stockholms årsmöte, och vi räknar med att ha lite av ett mini-SLAG här.

Förhoppningsvis passar våra medlemmar på att stanna kvar och lära känna styrelsen, spela spel, och "härja" i största allmänhet - det är ju därför vi har valt att ha en stor spellokal till årsmöteslokal.

Trist att två närliggande distrikts aktiviteter krockar, men så kan det gå. Ser fram mot nästa konvent istället. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej! Så... vad ska vi då göra på årsmötet.

Jag saxar de lite mer spännande delarna av dagordningen från handlingarna på sthlm.sverok.se och pratar lite om dem...

9. Verksamhetsberättelse

Hur har vi uppfyllt de order ni föreningar gav oss på förra årsmötet?

10. Ekonomisk berättelse med resultat- och balansräkning

Ingen Balansräkning finns med i handlingarna, men kommer finnas på plats.

11. Revisionsberättelse

Vi har en underskriven skrift från vår ideelle revisor (en föreningsmedlem som alla oss andra) om hur han tycker att vi skött oss under året. Samma sak från vår auktoriserade revisor (person som jobbar med sånt här och får massa pengar) finns inte med i handlingarna, men kommer finnas på plats på årsmötet.

12. Frågan om ansvarsfrihet för den avgående styrelsen

Ni bestämmer om vi i den avgående styrelsen skött oss bra!

13. Motioner

Först ett antal stadgeändringsmotioner (se handlingarna)

13.1. Ändring av § 3 i distriktsstadgan

13.2. Ändring av § 6 i distriktsstadgan

13.3. Ändring av § 9 i distriktsstadgan

13.4. Ändring av § 19 i distriktsstadgan

13.5. Ändring av § 27 i distriktsstadgan

13.6. Ändring av § 28 i distriktsstadgan

13.7. Ändring av § 29 i distriktsstadgan

13.8. Ändring av § 38 i distriktsstadgan

13.9. Ändring av § 44 i distriktsstadgan

13.10. Ändring av § 46 i distriktsstadgan

Sen! kommer nåt nytt, farligt och spännande!

Vanligtvis lägger styrelsen en verksamhetsplan, med ev. vissa kontroversiella saker de vill föreslå som separata motioner. Vi har valt att lägga en bas-vplan och en bas-budget, som spenderar ungefär 460.000 SEK av er föreningars pengar från landstinget. Men det ger oss ungefär 580.000 SEK kvar att bestämma vad vi ska göra med! Styrelsen har lagt ett antal förslag (de står här nedan) som inte bör gå igenom allihopa! Så på årsmötet kommer vi besluta om vi vill ha

En kanslist, eller

En ny modern färgtryckmaskin som alla föreningar få trycka gratis på, eller

En ny enfärgsskrivare (som den vi har nu) för föreningarna, eller

Säkrad aktivitetsfond (100.000) i tre år framåt! eller

Ekonomiska möjlighet att jobba seriöst med det nya kansliet vi måste skaffa snart

13.11. Kanslist

13.12. Tryckverstads upprustning

13.13. Nytt Kansli

13.14. Långsiktigt säkrad aktivitetsfond

14. Fastställande av verksamhetsplan

15. Fastställande av avgift för medlemsföreningar

16. Fastställande av budget

17. Övriga frågor

Vi vet redan en övrig fråga som kommer upp: Policy-regler för aktivitetsfonden. Den skulle vart med som en styrelsemotion, (vi har jobbat på den i månader) men tryckfelsnisse stal den från handlingarna. Attans.

Det finns rykten om andra övriga frågor om konvent i Stockholm, Reseersättning för ombud och distriktstyrelsens storlek. Men det får vi se på plats! Sätt er och fundera ut fler övriga frågor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

33 ombud, ungefär 15 adjungerade (inklusive gamla styrelsen).

Ansvarsfrihet åt den avgående styrelsen.

Nya styrelsen:

Ordförande:

Marcin Kucharski

Kassör:

Jonas Svensson

Ledamöter:

John Lundhgren

Katarina Ask

Tove Gillbring

Peter Johnels

Anders Mörch

Magnus Seter

Björn Kauppi

Revisor:

Kari Korpalainen och Håkan Andersson som revisorer

Ulf Örström och Johan Söderberg som revisorsersättare.

Valberedning:

Hanna Jonsson, Susanne Vejdemo och Aron Ambrosiani

Ja... protokollet kommer säkert ut på hemsidan snart.

Nu ska jag sova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...