Gå till innehåll
Archie

azimogames.se (eller jag öppnar också en egen webbutik)

Recommended Posts

Vad är det här för prat från Hobbygames.se?

"Jo vi känner till Azimogames. Vi har gjort lite undersökningar om dem och det visar sig att det finns ingen firma med detta namn registrerat hos myndigheterna. Även firman som står som ägare av hemsidan är registrerad. Om man inte betalar varken moms, sociala avgifter eller skatt så det är klart att man kan sänka priserna avsevärt. Nu jämför vi oss prismässigt inte med ”svarta” företag utan med seriösa sådana och då tror vi nog oss kunna säga att vi har mycket bra priser."

Inte för att jag bryr mig så mycket, företaget är billigt och folk verkar ju faktiskt få sina grejer, så det räcker för mig :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väldigt simpelt. Om man inte är intresserad av att berätta hela sanningen så kan det väldigt lätt bli fel.

azimogames.se är inte huvudnamnet på det företag jag driver, och detta har aldrig varit ett krav för att starta något som andra kan ta del av. Jag hade kunnat kalla min sajt för jagsaljerspelskitbilligt.se utan att det skall behöva finnas ett företag med detta namnet och utan att det skall vara ett problem så länge som det är en del av den beskrivning jag redovisar hos Skatteverket.

Jag har faktist haft en (och enbart en) kund som varit osäker på köp och uppgivit att orsaken till detta varit att han ej hittat uppgifter om oss. Av denna anledning kommer det att komma upp information om det faktiska företag som driver azimogames.se. Jag finner det lite lustigt att det kommer en sådan här kommentar om samma sak.

För er andra (och även för hobbyspel.se) så innehar jag en helt korrekt och laglig F-skattesedel och jag betalar både moms och skatt på de vinster jag gör (här kan man givetvis klaga och säga att staten tar för mycket osv).

Detta betyder att ni som inhandlar era spel hos oss kan vara helt säkra på att ni köper helt lagliga som spel som både varit igenom tullen innan vi får dem och som våra myndigheter kommer att få skatt för när året är slut.

Om någon fortfarande är osäker är ni välkomna att maila mig på info@azimogames.se för att få reda på mer information.

Jag avstår också från att kommentera om hobbyspel.se.

Archie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja jag tror då inte på citatet utan mera på de nöjda kunderna som ni har. Dessutom anser jag att ett företag utan skattesedel borde ha anmälts ganska fort och har man som ni levt i hela 9 månader så tror jag knappast att det är någonting skumt på gång :)

Längtar efter att få beställa från er ^^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var har Hobbygames skrivit det där? Hobbygames kör ju med precis samma strategi som Azimogames - enda större skillnaden är att de även har GW i sitt sortiment och även, av någon outgrundlig anledning, lyckas direktimportera Hasbrospel (WotC, Avalon Hill etc) från USA.

Kan tillägga att det inte finns något företag med namnet "Hobbygames" registrerat hos myndigheterna heller. Däremot finns Hobbyhuset KB registrerat, vilket jag är för mig är Hobbygames officiella firma. Därmed tillhör även Hobbygames.se den stora skara företag som använder olika trading och legal names (jag gör det samma).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, då var det i alla fall bara lite skitsnack bakom kulisserna. Det är knappast första gången det har skett i den svenska spelförsäljningsbranchen, men jag trodde att det hade minskat något sedan 90-talet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu