Gå till innehåll
Archie

azimogames.se (eller jag öppnar också en egen webbutik)

Recommended Posts

Hejsan,

jag har också startat en webbutik men med intriktning på brädspel, rollspel, kortspel och böcker, i alla fall i uppstarten. Inga GW pryttlar hos mig dock, det sköter http://www.figurspel.se alldeles utmärkt.

Sajten heter azimogames.se och går att hitta på http://www.azimogames.se och är precis nyöppnad. De närmaste veckorna kommer också fler produkter att läggas till och det är även på planering att lägga till bilder på de olika produkterna.

Tanken med webbutiken är att det skall vara billigt att köpa spel, och det tycker jag nog att det är. Mina priser ligger mellan 10-30% lägre än de andra butikerna/webbutikerna i landet.

Anledning till att jag kan hålla de priser jag har är beroende på att jag lägger mina ordrar till distributören bara när antalet beställningar når en viss vikt, mer info om detta på sajten.

Så masa er över dit och ta en koll.

Kom gärna med kommentarer på både innehåll och utseende så jag kan försöka göra det till en bra sajt för så många som möjligt.

Archie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trevliga priser och betydligt bättre sortiment än hos Golem! För mig hade det varit än förbättring med en sökfunktion per spelsystem och inte bara per fabrikat. Det kan t ex vara lätt att missa ett D20-supplement man kan vara intresserad av bland alla andra White Wolfpryttlar. Ett alternativ kan vara att lägga in underrubriker under förlagen efter spelsystem.

Om ni skulle öka på sortimentet med Goodman Games och Troll Lord Games, skulle jag nästan garanterat beställa från er, eftersom AdLibris är den enda svenska nätbutik (mig veterligen) som tar in spel från de förlagen och jag principiellt hellre köper från en spelbutik än en "vanlig" bokhandlare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Bra tips angående spelsystem. Sajten kommer att byggas ut med tiden och denna typ av info kommer att ingå, bland annat kommer alla spelen att få underkatergorier som beskriver mer om de olika produkterna.

Kanske att man måste separera t.ex. rollspelen till en egen liten sektion eftersom spelsystem ofta inte finns för brädspel.

Skall klura på det.

Jag kan få tag på både Goodman Games och Troll Lord Games, plus en hord andra tillverkare som jag personligen aldrig hört talas om. Imatning sker just nu för hand vilket gör att det tar längre tid än det egentligen borde.

Archie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul att se, tack för länken! Mycket smidig sida också.

Varför bara Two Towers till LOTR CCG? 650kr för en display är ju annars det bästa priset jag sett någonstans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Detta beror på att vi tyvärr inte har kommit längre i att stoppa in varorna. Vi försöker stoppa in de populäraste först men jäklars vad mycket som är populärt. Långsamt går det också.

Allt som finns i kortväg som inte är out-of-print kan vi få tag på skulle jag tro. Så defenitivt mer LotR finns att hämta. Skall se om vi kan stoppa in lite av dessa efter Goodman Games och Troll Lord Games.

Archie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lysande! Jag har för tillfället fyllt min Goodmankvot med en större beställning från USA nyligen, så om du vill prioritera din tid, så är det troligare att jag kommer att beställa Troll Lords prylar under den närmaste månaden. För mig vore det perfekt att beställa ett par prylar för avhämtning på Gothcon, så slipper man porto och får dessutom äran att handla direkt i butik.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kommer att försöka få in alla tre önskade grupperna ikväll, så ta en titt imorgon.

Nu är det så att det som distributören inte har inne för tillfället syns inte, så det kan finnas luckor. Ni får gärna maila och meddela vad som kan saknas så kan jag trycka lite på distributören för att fixa fram saker.

Archie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mycket bra priser och ett helt ok utbud. Bara en nackdel. Det är dyrt att skicka med posten och det skulle ju vara bra om du kunde få iordning ett företags avtal eller liknande. Vet itne vad det kostar osv men det kan ju vara värt att kolla upp.

/MVH Emil

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Lysande! Jag har för tillfället fyllt min Goodmankvot med en större beställning från USA nyligen, så om du vill prioritera din tid, så är det troligare att jag kommer att beställa Troll Lords prylar under den närmaste månaden. För mig vore det perfekt att beställa ett par prylar för avhämtning på Gothcon, så slipper man porto och får dessutom äran att handla direkt i butik.

Se bara till att beställa i god tid. Jag kommer antagligen att göra min beställningen senast den 14:e Mars. Annars hinner inte sakerna fram till GothCon.

Archie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beställde idag, så vi får hoppas att du kommer upp i 120 kg före den 14:e! Det blev inte så många prylar den här gången - jag har trots allt en större Goodmanorder som just nu befinner sig på en båt någonstans i Atlanten, men det kommer att bli mer i framtiden. Perfekt med prissänkningen också - nu finns det egentligen inga skäl att beställa från USA längre (framför allt eftersom du verkar väldigt villig att ta in prylar från mindre förlag, som de flesta andra svenska butiker inte har i sitt sortiment).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Beställde idag, så vi får hoppas att du kommer upp i 120 kg före den 14:e! Det blev inte så många prylar den här gången - jag har trots allt en större Goodmanorder som just nu befinner sig på en båt någonstans i Atlanten, men det kommer att bli mer i framtiden. Perfekt med prissänkningen också - nu finns det egentligen inga skäl att beställa från USA längre (framför allt eftersom du verkar väldigt villig att ta in prylar från mindre förlag, som de flesta andra svenska butiker inte har i sitt sortiment).

Det skall inte vara några problem. Eftersom jag skall plocka in en bunte grejer för att sälja på just GothCon kommer en order defenitivt att skickas iväg.

Archie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ville bara meddela att GothCon närmar sig även för azimogames.se och det har varit mycket planering här.

En liten butik i form av några bord och kanske en bokhylla kommer att stå i det som kallas för Torget. Redan på torsdag kväll kommer vi att öppna butiken och vi hoppas att folk som kommer att dyka upp redan på torsdagskvällen hittar dit.

I lager kommer vi att ha mycket brädspel av de märken som just nu finns på sajten. Vi kommer att ha tärningar samt plastfickor till samlarkortspel.

Det kommer också att finnas ett antal lådor Pirates of the Crimson Coast samt Star Wars Miniatures Rebel Storm/Clone Strike.

Till sist kan jag nog också nämna det nya spelet Swords & Skull som är ett lättsamt piratspel från Avalon Hill (av alla märken).

Vi synes på GothCon.

Archie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Azimogames.se blev ett mycket populärt ställe på Gothcon, mycket välbesökt och man fick hålla sig framme om skulle få det man ville ha. Det fick jag bara till hälften, så nu hoppas jag på att nästa order inte tar så fantastiskt mycket tid till att få fulltecknad.

En mycket bra butik och koncept och jag hoppas att ryktet sprider sig så fort som möjligt så de 120 kilona äts upp snabbt.

Björn Engqvist

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, det verkade alltid vara folk i den där hörnan på Torget.

Själv lyckades jag få tag på Wings of war för en billigt penning.

Var ute efter Bang! men det tog slut med vindens fart, så nu blir det till att göra en beställning :wink:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Ja ni verkar ha fått god fart på försäljningen och ni hade chockerande priser. Jag var inne i en av de lokala Tradition/ebgames-butikerna i stan och såg att de sålde sina brädspel för 33% högre pris än vad ni gjorde.

Det jobbiga är att frakten inom sverige är högre än från alla andra länder jag beställt från, ändå lyckas inte posten bära ut det till en utan man måste hämta det på närmaste serviceställe.. Fy för posten, heja er. :)

Sådär. Nu är en beställning lagd också!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ja ni verkar ha fått god fart på försäljningen och ni hade chockerande priser. Jag var inne i en av de lokala Tradition/ebgames-butikerna i stan och såg att de sålde sina brädspel för 33% högre pris än vad ni gjorde.

F.d. Tradition har gjort sig själva överflödiga genom att markera att man bara vill sälja dataspel. För oss andra finns inte längre någon anledning att besöka f.d. Tradition.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för feedbacken.

Jo, GothCon var lite hektist, vi hade ingen aning hur det skulle bli innan vi kom dit. Det var kul att många uppskattade det, samt tråkigt att vi inte hade mer av de spelen som folk verkligen ville ha.

Men som det nämts går de ju att beställa på nätet. Vi håller på att sätta upp spel som efterfrågats, dessa borde vara uppe denna veckan, samt lägga in spel från vissa nya företag som just nu inte syns på sidan.

Har ni några önskemål går det alltid att maila och kolla ifall vi kan ta in det.

Archie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nya produkter är insatta. Efter GothCon har många frågat efter olika produkter och jag har försökt att lägga upp så mycket jag kunnat av det som efterfrågats.

Vi har fortfarande lite rollspel att prissätta men i stort har vi uppdaterat mycket brädspel från Rio Grande Games, Fantasy Flight Games, Steve Jackson Games, Jolly Roger Games (de ger ut Nodwick) samt Warfrog Games.

Även rollspel från Steve Jackson Games kan nämas bland den stora massan.

Folk som kom förbi på GothCon har konstaterat att våra priser är låga och detta gäller även våra rollspelspriser. Tyvärr hade vi ingen chans att plocka med oss rollspel på GothCon men vi hoppas att ni som är intresserade tar er en titt på det som finns, framförallt eftersom det har tillkommit många rollspel sedan GothCon och ett hundratal artiklar kommer att dyka upp inom ett par dagar.

Nyheter av intresse inom spelen är just nu Ticket to Ride: Europe som släppt bara om ett par dagar. Även Wings of War har en ny expansion som heter Watch your Back. Reiner Knizia har ett spel som heter Ingenious på engelska (Einfach Genial för er som spelat det på tyska). Inom figurspel så blev Star Wars Miniatures en liten hit på GothCon och det har nu släppts den tredje expansionen som heter Revenge of the Sith.

Archie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag är också lite fast på Star Wars minature game och hade tänkt att ta mig en titt på Revenge of the Sith. Är det några produkter som kommer upp inom en snar framtid?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej tyvärr. Jag har valt att inte nämna något innan om detta då jag hoppats på att komma till någon form av samarbete men pga licens problem (där i kort distributören inte vill sälja till mig) får jag inte köpa in produkter från varken Hasbro, Wizards of the Coast eller Avalon Hill.

Det visar sig att i norden är det bara en distributör som säljer dessa produkter (från ovanstående tillverkare) och detta visste inte jag när jag startade min webbutik. Dock har jag pratat med distributören och i slutändan har jag varit tvungen att ta bort allt från sajten vad gäller produkter från dessa tillverkare.

Eftersom jag också spelar detta spel kommer jag att köpa det från en butik och som privatperson. Om du hör av dig till 070-3996788 under dagen (tänkte köpa i dagarna) så kan vi prata om att kanske kombinera frakten. Dock så blir det precis som om att man köpte från annan webbbutik, men moms och tull och allt sånt. Jag har räknat lite på det och det blir ändå billigare än om man får tag på det i Sverige.

Archie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Så det finns en distributör av dessa företags produkter i Norden, som inte vill sälja till dig? Det låter tämligen elakt gjort. Påminner om Chipper i Örebro som inte får köpa Xbox av Microsofts distributör i Norden som också är den enda. Chipper moddar Xboxar med chips som gör de regionfria med mera. Han får inte ens köpa Xbox av sin lokala Elgiganten :P.

Förstår mig inte på distributörer som vägrar sälja till återförsäljare, vari ligger deras förlust i en sådan försäljning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan en distributör verkligen vägra att sälja till en återförsäljare? Tillverkaren får ju inte diktera vilka som säljer hans varor så det borde ju inte heller en distributör få göra. Nåja stå på dig, och se det från den ljusa sidan! Det kanske är bättre i långa loppet att ha en bra kontakt med distributören.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Azimogames konkurerar osunt genom sina dumpade priser och kan på detta sätt slå ut många andra butiker med större omkostnader. I slutändan kommer distributörer och spelföretag förlora på det och ja de kan säga nej till beställningar av spel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Kan en distributör verkligen vägra att sälja till en återförsäljare? Tillverkaren får ju inte diktera vilka som säljer hans varor så det borde ju inte heller en distributör få göra. Nåja stå på dig, och se det från den ljusa sidan! Det kanske är bättre i långa loppet att ha en bra kontakt med distributören.

Ja det kan vägra, i alla fall om produkten är varumärkesskyddad. Vissa tillverkare som äger varumärken kanske inte vill bli anknytna till en viss butik, och då har de rätt att begränsa vem som får sälja deras varor. Eftersom en tillverkare sällan pratar med alla butikerna så har man distributörer som ett mellanled. Då blir det deras val att ge ut rätten att sälja varumärket, om man har ensamrätt att göra detta.

Nu är det som står ovan antagligen grovt förenklat men det borde fungera ungefär så.

Archie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu