Jump to content
Sign in to follow this  
Ohman

Jag öppnar en egen webbutik!

Recommended Posts

väldigt trevlig design...

en liten grej bara...

om man tittar på era färger så är det samma färgburk på alla bilderna, det vore nog bättre att han den färgen det gäller på bild.

Så ser man hur färgen ser ut.

Om du trycker på färgen du är intresserad av så får du upp en färgkarta där du kan se hur just den färgen ser ut. På det sättet behöver jag bara använda 2 bilder i stället för uppsakttningsvis 130+ bilder. Dessutom blir det lite enklare att jämföra olika färger om man ser dom alla på samma gång, hoppas jag.

Kolla under frågor och svar, fråga 5. Det är inte ett perfekt system men det är det enda jag erbjuda så här från start. Fråga gärna om du undrar något efter att ha läst klart.

Guest

Du kan kanske ha en gratis färgburk per 500'e kr vid beställning, känns ju alltid så tråkigt att köpa färger men med det här så måste man ju bara beställa för minst 1000kr ;-)

/Calle C /Drong

Hallå igen, hoppas ni har hunnit tittat förbi vid det här laget. Tack till dom som redan hunnit med att handla och alla som mailat med frågor och synpunkter.

Hur gör man, när man beställer varor, som du inte har hunnit lägga ut på sidan än?

(jag antar att du har några saker kvar, typ greenstuff, spray m.m.)

Du kan lägga till det du vill ha i rutan "meddelande till butiken". Skriv så tydligt som möjligt bara så att jag vet vad det är du vill ha. Sen får du ett mail så du kan se så att allt blev rätt och vad det kostade innan du bestämmer dig. Alternativt kan du få en excelfil där du kan fylla i vad du vill ha och skicka in till mig, då ser du vad som finns och vad det kostar på en gång.

Men vafan är ni för snåla jävlar rent ut sagt.

Killen har superpriser och nu börja ni snacka om sverok rabatter och annat SKIT.

Fan stötta nu denna butik så att den kommer att fortsätta att finnas.

Han har ju förfan redan 25-50kr billigare på en box än vad NÅGON ANNAN butik har.

Så ta nu förfan och dra ert strå till stacken, annars kommer även denna butik att försvinna om ett tag pga att köparna är så jävla snåla...

Nej jag håller tummarna och jag kommer garanterat att köpa i den butiken.

Vissa saker får mig att må illa, snåla människor och folk som inte försöker stötta butiker med JÄVLIGT BRA PRISER..

För att sedan komma gnällande "varför försvann den butiken, dom som hade så bra priser"

Spel och sånt, ett prakt exempel

Blir ALDRIG folk nöjda.....

Jag är inte elak, jag är bara jävligt ärlig

Och att börja snacka om 5-10% rabatt på saker som redan är mycke billigare är ju så otroligt respektlöst.

Jag tycker att många ska plugga lite företagsekonomi och skatter så fattar folk va tusan jag snackar om.

Ägaren till butiken vill väl också tjäna en krona för allt de jobb han lägger ner på att serva OSS med figurer och bra priser.

INGEN JOBBAR GRATIS, inte änns DU..........

eller som dom flesta andra webbutiker...

ge 5 eller 10% rabatt på hela sortimentet från första kronan till sverok-anslutna föreningar (ej privatpersoner)

har funkat utmärkt för vår förening

Varför ge rabatt på saker som folk ändå kommer att köpa.

Han har otroligt bra priser, så jag tror att han kommer klara sig bra även utan "jag e så snål" rabbater.

Kanske dax att kolla på hans priser, priserna slår alla andra svenska butiker med hästlängder även utan rabatt

Ska ägaren leva på vatten och bröd bara för att snåla spelare vill få billiga figurer.

Nej dax att trilla in i verkligheten och kanske inse att allt INTE är gratis.

Jag får väl börja med att tacka Limbo för stödet han visar, jag tror också han menar väl. Han är känd för att använda rätt "färgstarkt" språk på fler forum än det här så jag tror inte han är ute efter att förolämpa någon.

Sen får jag väl fortsätta med att ge Limbo lite skäll också för att han utrycker sig i väl hårda ordalag. Att kalla folk för "snåla jävlar" är sällan uppskattat speciellt inte när det var jag som bad om deras åsikter. Så om du kan vårda språket lite och använda en mindre "utmanande" stil i dina eventuella framtida inlägg så skulle jag uppskatta det. Jag startade tråden för att göra lite reklam och få lite åsikter och synpunkter inte för förolämpande inlägg riktade mot andra medlemmar av forumet.

Jag hoppas ni andra kan låta bli att börja diskutera med Limbo här och ta det över MSN/ISQ/MAIL/PM eller liknande.

Jag kan uttryka mig starkt ibland.

Men jag tycker att tar man åt sig så förtjänar man det..;)

Men att kräva billigare priser när priserna redan är mycke bra gör mig irriterad. Varför försöker man äta hela kakan och smatidigt behålla den, det fungerar helt enkelt inte

Ska vi få bra priser i Sverige på GW dyra figurer så få man tyvärr vara med och ge lite.

Jag kan uttryka mig starkt ibland.

Men jag tycker att tar man åt sig så förtjänar man det..;)

Men att kräva billigare priser när priserna redan är mycke bra gör mig irriterad. Varför försöker man äta hela kakan och smatidigt behålla den, det fungerar helt enkelt inte

Ska vi få bra priser i Sverige på GW dyra figurer så få man tyvärr vara med och ge lite.

Om du hade läst igenom hela tråden hade du sett att det var Ohman själv som frågade efter tips på lämpliga rabattsystem!

Så ta nu förfan och dra ert strå till stacken, annars kommer även denna butik att försvinna om ett tag pga att köparna är så jävla snåla...

jag har redan jort en beställning, i min vanliga storleksordning :wink: ...

Öhman bad om rabattförslag, å han fick ett av mej...

å som läget e nu så finns d ingen anledning för mej att handla vare sej på GM eller WG, detta e billigare :D

Jopp, Öhmans priser slår alla andra med hästlängder.

Personligen fattar jag inte hur han får det att gå ihop, men det hoppas jag på att det gör.

Ska själv handla lite ifrån honom, men först ska brasilenresan och plasma tv inhandlas...

Hallå på er! Jag har haft öppet i 10 dagar nu och det har varit en riktigt succé. Försäljningen ligger lite mer än 100% över budgeten för hela februari redan. Eftersom det har gått så pass bra så tänker jag köra ett litet experiment med gratis frakt vid förskottbetalning. Gäller tills vidare men kan komma att ändras med kort varsel om jag märker att det inte håller.

Jag hoppas ni som redan beställt inte känner er lurade på något sätt, för om ni inte hade handlat så hade jag inte kunnat ta bort frakten på detta sätt så nu skett. Så alla som ännu inte handlat bör tacka dom som gjort det för att dom nu har chansen att handla fraktfritt. Och ni som redan har handlat kommer inte bli bortglömda, jag kommer att tacka er på lämpligt sätt när omständigheterna så tillåter.

http://www.figurspel.se

Mitt förslag är att du erbjuder gratis frakt vid förskottsbetalning eller beställning över säg 1000 kronor (eller lägre om det är ekonomiskt gångbart). Då har du ett "rabattsystem" som funkar och du bemöter den största "nackdelen" med att handla via nätet.

Sen kanske betalning mot faktura kan vara en bra idé? Eller mot betalkort?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...