Jump to content
Sign in to follow this  
Ohman

Jag öppnar en egen webbutik!

Recommended Posts

Hallå på er. Under året som gick så sålde jag med stor framgång ut ett konkurslager med GW varor, det var en del av er här och från andra ställen som passade på. Det gick så bra att jag bestämde mig för att försöka sälja även nya grejer. Så nästa vecka öppnar jag dörrarna till en webbutik som till en början kommer att sälja GWs Warhammer och 40k sortiment.

Ni som handlat begagnat av mig tidigare kommer inom kort få ett mail där jag pratar lite strunt och berättar lite mer om butiken. Då adressen inte är hundra riktigt än så väntar jag någon dag med den. Men alla som är intresserade får gärna höra av sig med frågor.

Under tiden kan jag bjuda på några prisexempel. Exemplen gäller för hela sortimentet, alla regementen kommer kosta 199kr, alla armybooks 125kr osv.

Chaos Warriors (SOC) 199kr

Ogre Kingdoms Army Book 125kr

Sunburst Yellow 20kr

40k Rulebook 276kr

Space Marine Commander 99kr

Om ni gillar vad ni ser så skulle jag bli glad om ni spred det vidare till era spelgrupper och kompisar. Jag har ingen möjlighet att marknadsföra butiken så jag kommer bli tvungen att jobba hårt och göra kunderna nöjda och hoppas att ryktet ska sprida sig.

Mer info dyker upp under nästa vecka.

Du får vänta några dagar tills jag öppnar. Om du inte kan hålla dig så får du gärna maila om du undrar om priserna. Hela GWs sortiment på 40k och fantasy finns tillgängligt, samt färg och penslar. En del småsaker här och där saknas, men dom ska upp så fort jag hinner. T.ex så är det några Dark Eldar blistrar jag inte lagt upp än. Allt går att beställa ändå, hör av er om ni inte hittar det ni letar efter.

Men som sagt ge er till tåls ett par dagar och vänta tills butiken är öppen så klarnar förhoppningsvis läget. Jag hoppas kunna vara igång i slutet av nästa vecka.

Förhoppningsvis öppnar den redan imorgon, senast lördag om något drar ut på tiden. Namnet är helt spikat i alla fall, figurspel.se kommer det bli.

Jag försökte registrera Warhammer.se men det var visst något engelskt företag som redan gjort det ;)

Anledningen till att jag bara säljer Warhammer och 40k i början är att det är dom två spelen som är överlägset populärast. Jag vill ta in så mycket andra spel, figurer och tillbehör som möjligt i framtiden så jag tog ett namn som inte anknöt till något speciellt spel.

Låter ju bra! Kommer att kolla så fort den är uppe....

Ett tipps är att satsa lite på warmachine :wink: Kolla Figurspels forumet så fattar du vad jag menar, skulle tro att ganska många kommer att beställa sånt snart, och har du lägre pris än GM så kanske du tjänar litegran....

Får man fråga vad inköpspriset på T.ex en regements box till warhammer är för en butik...? Skulle vara kul att veta hut mycket överpris de tar i sina egna affäre och i online store...

rorin, kika i en gammal tråd som jag skapat. Det är den tråden som skapades först på detta forumsdel.

men det är 214 typ hos webbutikerna när det är 250 hos gw/trad. Tror inte ohman kan pressa mer än så han heller.

Här är tråden som Olsson pratar om:

http://forum.sverok.se/viewtopic.php?t=3755

Får väl se om någon har lust att posta min butik där när jag väl öppnat.

Annars kan jag meddela att jag bara väntar på att NIC ska fixa ompekningen på adressen, sen kan jag öppna.

men det är 214 typ hos webbutikerna när det är 250 hos gw/trad. Tror inte ohman kan pressa mer än så han heller.

Mitt pris på 199kr är i alla fall 7% lägre än 214kr och Gamemaniacs tar 234kr nu för tiden. Inte alls illa tycker jag själv.

skulle du ha möjlighet att ta hem specifika "sprues" å lösa delar från GW?

Ja. Osäker på om och i vilken omfattning jag kan ge någon rabatt på priset däremot. Just nu har jag skrivit en liten text på sidan om hur man kan beställa från mailorder via mig. Men för att vara helt ärlig så är det lite krångligt och ska mest ses som en nödlösning tills jag kommer på något bättre. Men möjligheten finns och jag hoppas kunna få till ett smidigare system än det som kommer finnas vid start.

Sidan är inte uppe därför att jag måste "peka om" domänen först. Det görs genom NIC registret och ska bara ta 24 timmar, fast just nu har det gått 48 timmar och den har fortfarande inte gått igenom, dom verkar inte heller jobba helger för dom svarar inte på mina mail. Så i värsta fall dröjer det tills måndag innan jag får tag i dom och får reda på varför ompekningen inte gått igenom och om jag måste göra en ny.

Under tiden så kan jag ju passa på att fråga hur ni skulle vilja att ett rabattsystem för stamkunder ska se ut.

Viss procent över en viss summa?

Viss procent efter att handlat ett visst antal gånger?

"Köp 3 få 1 på köpet" eller någon variant på det temat?

Viss procent när man handlat över en viss totalsumma?

Rabatt för Sverokanslutna föreningar, alla föreningar?

Bonuskort?

Något annat fiffigt kanske?

eller som dom flesta andra webbutiker...

ge 5 eller 10% rabatt på hela sortimentet från första kronan till sverok-anslutna föreningar (ej privatpersoner)

har funkat utmärkt för vår förening

Jag tror att det kan vara svårt med köp 3 få en på köpet, jag antar att det blir den billigatse men om man köper 6 saker, säg 4 battallions och 2 färger, vilken blir rabbaten då på, man skulle ju kunna fåe an battallion om man säger att det är dem man använder för erbjudandet, eller blir det en färg...?

Tycker någon sorts procent rabbat låter bra...antingen föreningar eller en över **** kr =**% rabbat....

Hoppas att du får upp sidan snart

Sverokrabatt kan ju va bra, men då kan ju bara medlemmar i en förening få rabatten. Är man med i en förening, så har man antagligen redan en del figgar, och det är då inte NÖDVÄNDIGT med just den carnifexen till 10:- billigare pris, men som privatperson och nybörjare, så behöver man fler figurer för att kunna spela, eller gå med i en förening.

En mängdrabatt vore då bättre.

Oj, man nämner ordet rabatt och svaren haglar in ;)

Sidan är uppe nu så det är bara att titta in:

http://www.figurspel.se

Det kan fortfarande vara lite störningar då allt är helt nytt men jag hoppas det funkar bra. Hör gärna av er med vad ni tycker. Och fråga gärna om något är oklart.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...