Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Tex Knight

Rollspelsaffär

Recommended Posts

Guest

Hej, jag drar från Karlskrona till Kristianstad på Onsdag.

Jag undrar om det är nån som vet nåt ställe där rollspel kan inhandlas?

Kan vara allt från Ica till renodlad butik...

Mvh :wink:

Detta är vad jag vet iaf

Spel på Valhallagatan är en butik som finns. Har dock aldrig kunnat besöka den då den aldrig har varit öppen när jag har varit i kristianstad och hatt tid över.

Sen vet jag att en butik som tidigare hette Hönan Agda heter numera Interpress tror jag. Hade ett sortiment tidigare på ovanvåningen. Vet dock inte hur det ligger till med detta nu då de hade utförsäljning för ett tag sen för att de skulle bygga om.

Hoppas denna information hjälper

Guest

Jag tackar för informationen :)

Om man tittar på sydöstra Sverige i synnerhet och södra i allmänhet, vad finns det då? Växjö, Kalmar eller är Tradition i Malmö den affär med största sortimentet? Göteborg och Stockholm har väl störst utbud i Sverige?!

Mvh

Tja, nu har jag iofs bara Trad i Helsingborg att jämföra med, men de har lite brädspel, lite rollspel (ADD, Vampire), lite Warhammer och en helvetes massa datorspel. Och såvitt jag har förstått så går fler och fler av EB/Tradition mot det sortimentet.

Om vi ser till hela skåne (östra delen är inte direkt överbefolkad, allra minst av spelbutiker), så finns såvitt jag vet Trad och Fantasia i Helsingobrg. Utopia och en till i Lund, Avalon, numera Utopia och en till (kommer ej ihåg namnet) i Malmö. I Kristianstad finns som sagt spel på Vallgatan.

Jag vet inte hur det är med Trelleborg, Ystad och Simrishamn.

Nu när vår (SKuD) hemsida är uppe igen, skulle man kanske kunna samla sådan för spelarna relevant information där. Hellst på ett sådant sätt att spelbutikerna själva kan presentera sig.

[Edit]

Guest

Tack än en gång för all info...

Precis, vad jag efterlyser är om det fanns en lista över alla affärer i regionen... Det är ju synd om de lokala affärerna går omkull bara för att man inte vet att de finns. Det är ju trots allt en viss tjusning med att gå runt och titta och hitta det där lilla fyndet man knappt visste fanns... Jag vet att man kan ladda ner på nätet, och många gör det, men vad är det för nöje med det och vad gagnar det rollspelsindustrin och i slutändan oss själva... Retorisk fråga givetvis. :?

Mvh

Avalon i Malmö ska läggas ned vad jag hört, vet dock inte när. Stämningen i den affären har aldrig varit på topp enlig mig och personalen har känts oengagerad och nästan otrevliga ibland. Tyvärr. Tradition i Malmö (den vid Stortorget, den i Triangeln har bara datorspel) har fortfarande kvar rollspel m.m. och kommer ha kvar det enligt personalen (som är trevlig). Bor man nära DK finns ett par butiker i Köpenhamn som Faraos Cigarrer (de har postorder också) och en vid Jorcks passage som har mest tärningar och vanliga brädspel m.m. Phantacity i Malmö tror jag inte finns kvar, men jag kan ha fel.

Faraos:

http://www.faraos.dk

Det skulle ju gå att få ihop en lista om alla nämnde de affärer de känner till, speciellt de på mindre ställen.

Skall be Filip ta upp det i dagordningen till mötet nästa vecka, så kan vi ju ta upp det då.

Vet dock inte hur mycket vi kan göra med hemsidan ännu.. Det digitala är inte riktigt min gebit. Hylsan kan kanske avlägga kort rapport på forumet.

Guest

Hej alla

Vill tacka för all information. Hittade till "Spel på Vallgatan" som butiken hette, kan rekommenderas...Frågade lite om fantasyböcker och fick reda på att det var svårt att få tag på hos leverantören. Böcker sålde dåligt ändå, på min fråga, fast sämst sålde ROLLSPEL ( Affären på det hela taget gick riktigt bra iaf ). Känns lite sorgligt för en rollspelare och får en givetvis att undra hur man ska kunna vända skeppet på rätt köl?! Inhandlade mig dock två regelböcker varvid Star Trek var det ena och HARP (Iron Crown) det andra... Ser fram emot dessa som en trevlig lässtund för - rollspelens tid är väl över, -As we know it!? :cry:

Guest
Skall be Filip ta upp det i dagordningen till mötet nästa vecka, så kan vi ju ta upp det då.

Vet dock inte hur mycket vi kan göra med hemsidan ännu.. Det digitala är inte riktigt min gebit. Hylsan kan kanske avlägga kort rapport på forumet.

väntar på info från vissa medlemmar i styrelsen... ;)

plus att den riktiga sidan går lite slött pga personliga problem...

/Hylsan

Palle:

Jag vet inte om de har det på lager.. har för mig att jag sett något där. Men det jag vet är att de har nån mail order-funktion, så det går bra att beställa via dem. Skall kolla nästa gång jag är där.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...