Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Molle

Dragon´s Den kallar till KonCon

Recommended Posts

Guest

KonCon är ett sorts gammalt samarbetsprojekt för konventsarrangörer som tyvärr inte genomförts på många år. Här har vi som arrangerar konvent chans till samarbeten, erfarenhetsutbyten och att lära känna varandra. Förenignen Dragon´s Den som arrangerar LinCon har ett internt spelkonvent två gånger om året i Linköping som vi kallar KonVux. Under nästa KonVux har vi tänkt oss passa på att bjuda in alla konvent och andra intresserade till konventsutbyte. Tid är inte fastställd ännu men mycket lutar åt första helgen efter nyår. Plats: Studentpuben Herrgårn i Linköping: http://www.hg.se/

Eftersom det är en studentpub med ölservering kommer vi att behöva få in anmälningar i förtid. Det är okej att vara under 18 år men då får man givetvis inte köpa öl. Övernattningsmöjligheter kommer att finnas. Anmälan sker till molle@sverok.se

Förutom KonCon kommer föreningen att arrangera en massa spelturneringar och annat kul. Målet med KonVux är att på ett enkelt och avslappnat sätt spela spel och dricka öl tillsammans i Dragon´s Den, men denna gång tänkte vi också utöka och bjuda in alla konvetnsarrangörer.

Finns det förslag på saker som vi kan ta upp på dagordningen?

Molle

Ordförande Dragon´s Den

Det verkar inte helt otroligt att ett antal besökare ifrån Stockholm kommer - vi har som skrivits påbörjat arbetet med ett nytt Stockholms Spelkonvent.

Spontant tycker jag att det vore intressant att diskutera hur olika konvent fungerar, alltså arbetet bakom kulisserna. Vilka olika sätt är olika konvent organiserade på, och vad har de för fördelar/nackdelar?

SnöKon kanske kan skicka ned någon också... Förutsatt att det inte är samtidigt som själva konventet så klart! (så ja, undvik gärna första helgen efter nyår...)

Guest

Jag ska jobba på att det blir den andra helgen, dvs 14-16 januari, men det beror som sagt helt på om vårt studenthak har startat upp sin verksamhet eller inte vid den tidpunkten. Vi kommer att hålla KonVux hursomhelst, även om det betyder att inte alla kan vara med. Tyvärr tror jag det kvittar när man bestämmer datum eftersom det alltid är något gäng som inte kan komma.

Vi får väl också se till att fler kan hålla KonCon under året. Värt att veta är att vi faktiskt kör två KonVux i Linköpng varje år och vi kommer nog att kalla till KonCon under sommar-KonVux också (om ingen hellre vill ta det än vi förstås :twisted: )

Molle

Guest

KonVux kommer att gå av stapeln fredagen 7 januari klockan 18:00 och frammåt och sluta söndagen 9 januari kring lunch

De som är intresserade av KonCon kan med nöje närvara lördag under lördagen då vi kommer att anordna diverse diskussioner kring problem och möjligheter. Vi kommer bland annat att diskutera:

- Arrangemangsutbyte

- Spelledarutbyte

- Förhållandet mellan konvent och företag/spelaffärer

- Ekonomi

- Hur kan Sverok hjälpa konventen?

Vill folk diskutera andra saker kan man givetvis göra detta. Om någon vill delta på resten av KonVux är man givetvis välkommen att göra detta. Sovplats kan ordnas om man kontaktar mig. Om någon deltagare är under 18 år måste denne kontakta mig.

Välkomna!

Molle

Ordförande Dragon´s Den

070-716 24 29

Guest

Någon som är intresserad av att diskutera något speciellt på KonCon?

Guest

På grund av avhopp och återbud i sista stund kunde vi inte genomföra KonCon på KonVux. För få deltagare från andra konvent fanns helt enkelt på plats. Beklagansvärt, men vi hoppa att någon annan kan ta upp den bortfumlade facklan och göra ett nytt försök. Om inte, så kommer Dragons Den att göra ett nytt försök till nästa KonVux i sommar.

Molle

Ordförande Dragon´s Den

Molle vi skickade en av våra föreningar ifrån Svealand...

Jag hörde att ni tagit om hand om dem. Jag hoppas snart få se en liten rapport ifrån föreningen. Men de har iaf på sitt eget forum skrivit att de uppskattade tiden trots att det inte riktigt blev som det var tänkt.

Mvh

Mia Jaakkola

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...