Jump to content
Sign in to follow this  
Christian.Carlsson

Göteborgare söker rollspelare

Recommended Posts

Halloj på er. Det finns säkert många sådana hära trådar, men jag hittar dom inte iaf.

Jag är bosatt i Göteborg och skulle gärna vilja vara med på något rollspel, men jag hittar inte folk att spela med. Jag har annonserat i tidningar, på internet, i skolan m.m. Jag har gått med i föreningar, men ingenting har hjälpt. På det senaste året har jag nästan tappat hoppet. Jag spelar förvisso över MSN, men jag har fått för mig att det inte blir samma sak, även om jag aldrig prövat 'vanligt' rollspel.

Snälla, om det finns en grupp rollspelare, som brukar mötas i närheten av Göteborg någolunda ofta, så svara på min bön.

Jag vill åxå spela jue...

e d typ en gång i veckan, en gång i mpnaden, eller oregelbundet?

Ingen aning. Jag har inte så mycket koll längre sedan jag flyttade till Linköping. Men deras forum brukar vara ett bra sätt att få tag på folk. Eller maila någon i styrelsen.

Spelföreningen Mostly Harmless som ligger i lerum (ett stenkast utanför gbg, kolla alingsåspendeln) spelar regelbundet varje fredag både det ena och det andra. senaste fredagen spelade vi Ultraducks och det kommer antagligen bli lite eon denna fredagen.

Hör av dig till: mostly_harmless01@hotmail.com

om du är intresserad, vi i föreningen vill alltid ha flera medlemmar.

Ylva verkar vara främst bräd- och konfliktsspelsfokuserad från det lilla jag sett... Inte för att den information man får från Ylvas sida säger så mycket annorlunda, egentligen. Möjligen finns det mer info på de platser på forumen som är låsta för alla utom människor som är medlemmar i föreningen?

Fast det finns en imponerande mängd trådar när det gäller GW-spel på forumen iaf. :)

Edit: Vill också ha tag på någon rollspelsgrupp, det är lite trist att bara hänga framför datorn eller gå på stan all min lediga tid... Också köper man så mycket skräp också. :D

Hallå! Var i stan finns du, hur gammal är du och vilken typ av rollspel är du intresserad av? För närvarande leder jag Eon men har också erfarenhet av Neotech och GURPS (framförallt WW2) Om du har kompisar som också vill spela kan vi ju sätta ihop en ny spelgrupp och köra nåt...

Jag finns här eller på tab@delgivarna.se

Kolla även in vårat forum http://www.delgivarna.se för mer info om oss!

Hallå! Var i stan finns du, hur gammal är du och vilken typ av rollspel är du intresserad av? För närvarande leder jag Eon men har också erfarenhet av Neotech och GURPS (framförallt WW2) Om du har kompisar som också vill spela kan vi ju sätta ihop en ny spelgrupp och köra nåt...

Jag finns här eller på tab@delgivarna.se

Kolla även in vårat forum http://www.delgivarna.se för mer info om oss!

Coolt.

Var: Guldheden

Ålder: 22

Typ av rollspel: Jag är typ som en gris, allätare, men har ju mina personliga favoriter - Trinity och Exalted. Fast, jag har ju en del andra rollspel också, Mutant, senaste Vampire (WoD-boken är utlånad fn), Aberrant, Adventure, Star Wars, Call of Cthulhu... Jag kan spela allt, bara jag får en liten stund att acklamatisera mig med systemet, men att spelleda är lite knivigare... Att sätta sig in i allt i ett nytt system tar tid, och min grupp från innan flytten bytade rollspel rätt ofta... Och jag var ansvarig för cirka 50 procent av bytena, då jag spelledade en hel del. Att vara spelledare innebär rätt mycket arbete dock, som jag inte vet om jag hinner med alltid.

<_<

>_>

Så... Att vara spelare skulle vara kul, men spelleda nån gång då och då skulle väl inte vara helt fel heller... Högst 1 gång i veckan dock. :D

Edit: Tyvärr så blev min spelgrupp kvar där de bodde... En skulle också flyttat hit, men han kom inte in på kursen han sökte här, så han stack till Stockholm istället. --

Ylva verkar vara främst bräd- och konfliktsspelsfokuserad från det lilla jag sett... Inte för att den information man får från Ylvas sida säger så mycket annorlunda, egentligen. Möjligen finns det mer info på de platser på forumen som är låsta för alla utom människor som är medlemmar i föreningen?

Fast det finns en imponerande mängd trådar när det gäller GW-spel på forumen iaf. :)

Edit: Vill också ha tag på någon rollspelsgrupp, det är lite trist att bara hänga framför datorn eller gå på stan all min lediga tid... Också köper man så mycket skräp också. :D

Ledsen för det sena svaret ;)

Ylva består till stor del utav bräd och pang-pang spel, dock så har vi runt 6 kampanjer i olika system och världar igång, så du borde åtminstonde hitta något som anses vara lämpligt (eller starta en ny grupp med spelare som vill prova på något nytt), med 80+ medlemmar så hittar du nog någon som vill spela samma spel.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...