Jump to content
Sign in to follow this  
Aron

Konvent i Stockholm, nytt försök

Recommended Posts

Hej allihopa!

Nu är det dags att göra ett nytt försök vad gäller ett spelkonvent i Stockholm. Är du intresserad av att medverka? Kontakta mig på aron@kth.se eller 070-9495849. Tänkte hålla ett första möte under NSV. Mer detaljer om detta inom kort.

Tanken är att det hela skall äga rum i september 2005. Nu fixar vi det här!

mvh Aron

Under Stockholm-spelhelgen (se annan tråd eller Unionens hemsida) kommer det finnas möjlighet för intresserade att tala med mig, Aron eller Fidel om detta (Aron kommer tyvärr bara kunna närvara vissa tider). Jag skulle gissa på att det finns ännu fler intresserade som är där, så det finns ingen anledning att inte ha lite informellt snack.

Aron håller för närvarande på att kolla upp möjligheterna till ett möte som kan hållas rätt snart, där en projektgrupp kan skapas igen och börja arbeta på allvar med konventet. Han kommer att posta info här väldigt snart.

Ett första möte äger rum på Sverok Stockholms kansli onsdagen den 3 november kl 19.00. Det finns fika.

På dagordningen:

Intressanta evenemang

Kontaktpersoner

Lokal

Samarbeten med konvent och företag

Bidrag

Hör gärna av dig om du tänker komma. aron@kth.se eller 070-9495849

Hej!

Jag gissar att hela Sverok Stockholms styrelse har fullt upp med att förberedda ÅRSMÖTET 2/4 kl. 13.00 på Dragon's Lair... + spelhelg 18-20 Mars på Björkhaga(anordnad av Unionen).

Jag har försökt få tag på Aron och Wille men utan framgång...

I December 2004 blev det ett nytt möte(INTE KingKon)... Denna gång med Sverok Medlemmar! jag kunde dock inte närvara... I Januari(?) 2005 blev jag tillfrågad om att ta ansvar för kortspels-avdelningen... det var det sista jag hörde om det...

Sverok Stockholms Årsmöte 2 April kl. 13.00 på Dragon's Lair... Jag kommer att närvara... Borde även de som "säger sig" vilja ha ett konvent göra...

Vi höres!

/Fidel Méndez, kassör i Sagan om Ringen KsF:n :-)

MSN/MAIL = fidelmendez@hotmail.com

Jag har kontakt med en hel del folk och helt klart så blir det ett konvent i Stockholm i höst. Sakta men säkert kryper vi arrangörer ut ur vinterdvalan.

Vad är det senaste angående detta, eller är det för tidigt för att släppa detaljer kanske? Aron låter ju säker på sin sak så vågar man hoppas att t.ex lokalfrågan redan är löst?

Vi som håller i Dungeon of Doom på GothCon, LinCon och Borås spelkonvent skulle mer än gärna arrangera det även i Stockholm.

Om intresse finns, kontakta mig: dan_algstrand(a)hotmail.com

Dungeon of Doom är ett drop-in-arrangemang som vi hittills ordnat på fyra stora konvent.

Regelsystemet är D&D 3.5 och allt kretsar till en riktigt back to basics-dungeon som (förgenererade) RP av olika anledningar vill knalla in i.

Sedan sparkar vi skiten ur dem med olika coola monster.

RP dör i drivor och ett spelpass är över på mellan 30 och 45 minuter. Då bänkar sig nästa grupp för att få lika mycket stryk.

Det har varit övermåttan populärt och vi har i princip alltid haft kö till arrangemanget. Vi är uppe i över 350 avdagatagna RP.

Det är en sorts arrangemang för de som inte har något att göra mellan sina ordinarie spelpass.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...