Jump to content
Sign in to follow this  
Tidus

Neotech

Recommended Posts

vad tycker ni om detta rollspel,är det värt att köpa.Hur mycket är rollspelet värt i kr/hur mycket kostar rollspelet att köpa,alltså grundboken......

Jag tycker det är värt att köpa. Jag tycker det är ett bra spel, med en komplett värld. Jag har dock inte orkat läsa igenom hela grundboken för att kunna greppa världen lite bättre, så jag får improvisera. Men det står väldigt mycket om media, polisen, världen och olika kulturer.

Priset kan du få på Neogames hemsida.

vad tycker ni om detta rollspel,är det värt att köpa.Hur mycket är rollspelet värt i kr/hur mycket kostar rollspelet att köpa,alltså grundboken......

ett rollspel väl värt pengarna, fast satsa på neotech2, d e lite bättre uppstyrt regelmässigt och lite snabbare stridssystem.

ett ganska realistiskt rollspel, inte alls som mutant utan lite mer lowtech.

Mutant-89 ska det vara, det är det bästa framtidsspelt jag kört. Även om shadowrun och Neotetch är tätt efter.

Men för att svara på din fråga, JA jag tycker att neotetch är värt pengarna om man inte redan har 2-3 stycken olika framtsids spel. Och det nyaste mutant räknas inte, det går inte att gemföra med dessa spel.

Om det är något som INTE är komplett, så är det väl ändå världen? Annars är regelsystemet helt ok. Bindningen är som sagt tyvärr riktigt värdelös :(

Som många andra har sagt så kan jag inte göra annat än att hålla med och säga det samma. Köp Neotech 2 om du är sugen på realistiska framtid äventyr. Jag har tillbringat många roliga timmar med mina polare och Neotech 2. :D

//Tirfing

Guest

Neotech 2 är riktigt roligt! Tyvär så rammlar boken däremot lätt ihop. Angående världen så finns det lite fakta i boken, men inte mycket. Men det finns ju moduler att köpa om den! Det är väldigt realistiskt, så det är lätt att döda och lätt att bli dödad, med starka vapen.

Men den vanligaste dödsorsaken är Neogames syndromet, med blödningstakten, som man borde höra något åt (Har hört att det är modifierat i Eon3!)

Mvh Love

tja, det är ju ganska realistiskt. iofs ger antalet rutor och så att man inte behöver blöda så mycket av sitt blod innan man dör, men dör man inte på sårchocken av att bli träffad så är det antagligen för att man blöder ihjäl. Hamnar man i så kallad cirkulationschock så är det liten chans att man klarar sig utan adekvat läkarhjälp.

Blödningstakts död är faktiskt ganska verkligt om man ser på vissa skador (t.ex. då en person blev huggen i hjärtat) och blödde ihjäl. Däremot har vi en annan sak... det är omöjligt att göra medelmåtta skada i Eon eller Neotech... det går bara att göra nästan inget alls eller ASMYCKET. Kommer aldrig glömma det där stackars grottrollet som dog efter bara kanske 3 träffar (av blodförlust :lol:) men mest tack vare att dödslaget blev så löjligt svårt av dennes trauma skada...

En annan sak Neotech lider av är träffsäkerheten med automat vapen... det är större chans att träffa någon på 500 meter med vanligt gevär än med en uzi på kanske 20 meter eftersom varje kula måste slås för att se om den träffar... helt sjukt... en person stod typ 4 meter ifrån skytten, som avfyrade typ 30 skott... ALLA missade... :lol:

Kort sagt, om man kan få systemet att flytta (t.ex. med spelarnas hjälp) så är det skitkul och jätterealistiskt... om man bortser ifrån just skador... synd bara att det inte finns lite mutanter och annat ^.^

Gemstone: Fast om du har ett MEI på ~30 så kan du å andra sidan utnyttja regeln "äckligt mycket kulor" så att var 6:e kula träffar iaf. D.v.s. i det här fallet 5 kulor.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...