Rollspelare i hudiksvall?
0

21 inlägg i detta ämne

Finns det nån rollspelsförening eller folk som spelar rollspel i hudiksvall verkar inte finnas nått men tycker att det borde finnas några rollspelare iaf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns rollspelare i Hudiksvall. Jag och några vänner har en förening vid namn Baruk Khazâd. HUT (Hudiksvalls ungdomsteater) spelar också. Men jag tror att det är ganska svårt att få komma med dem att spela.

Men som sagt det finns spelare i Hudik men de flesta är mer kompisföreningar.

//Love Johanson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite inside-information... Det finns några killar i Hudik med omnejd som håller på att få till en spelhelg i Hudiksvall. Kontakta vår man i Hälsingland, Henrik Nordin på henrik_nordin@hotmail.com och hör efter. Annars, skriv till mig på maria.myhr@home.se och be att få kontaktuppgifter till föreningar i området.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter härligt det där. Det finns nog trots allt en hel del spelare i Hudik. Det vore skyst om vi kunde få upp lite verksamhet här i Hudiksvall. Mitt rollspelande ligger nämligen i princip nere just nu på grund av inspiration och tidsbrist. Men om det skulle hända lite saker så vore det ju skitskoj!

Ser fram emot spelhelgen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur blir det? Kommer det att komma ut någon info om spelveckan här i Hudik? Blir det något över huvud taget?

Har inte sett någon info vare sig på stan, eller fått någon info från distriktet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Angående NSV i hudick så är allt fortfarande oklart. Jag har försökt nå våran kontakt person där utan svar. Jag kommer återkomma hit i morgon med mer information. Om den förening som skulle hålla i det hela backar ur så hamnar hudicksvall på högsta prioritet och det kommer ganska snart dyka upp någon aktivitet där distriktet finns representerat...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad hände egentligen?

Varför dök det inte upp något i Hudik? och vart tog informationen som skulle ha kommit upp vägen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu tycker jag att det gått för lång tid och inget hänt. var hände med spelveckan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nationella Spelveckan infaller vecka 44 varje år, dvs. på hösten.

Då intresset från folk i Hudiksvall var svalt så valde vi att lägga distriktets energi på annat håll istället. Men det är också såhär att det är inte distriktets sak att arrangera spelaktiviteter runt om i länet den veckan utan det är de olika föreningarna. Dessa kan i sin tur be oss om hjälp med olika saker, allt från utskick, infomaterial, kontakter mm. Då bidrar vi gärna med det vi kan.

Man kan redan nu börja fundera på vad man skulle vilja göra under NSV och börja skissa lite. Prata med andra föreningar eller rollspelare i trakten för att se om det finns intresse av att vara med och organisera något.

Vi i GävleDala hjälper gärna till med idéer och tankar. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Peter har rätt; om intresset är svalt är det inte mycket distriktet kan göra. Styrelsen kan hjälpa till, men det måste vara föreningarna som gör "grovjobbet". Vi (dvs Henrik) jobbade för att få igång någonting i Hudik under spelveckan, men det gick trögt och tydligen hade nya styrelsen ingen större framgång heller.

Dock måste jag påpeka för styrelsen att Tommy skrev så här:

Jag kommer återkomma hit i morgon med mer information. Om den förening som skulle hålla i det hela backar ur så hamnar hudicksvall på högsta prioritet och det kommer ganska snart dyka upp någon aktivitet där distriktet finns representerat...

I detta forum finns ingen mer information från Tommys sida. För att citera brave_sir_robin: Vad hände egentligen?

Och hur snart är "ganska snart"? Från Tommys inlägg har det gått tre månader...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har planer för huddick. Vi har som många vet brottats med motgångar rent ekonomiskt som har satt motgångar. Men vi har nu löst dessa problem och börjar komma igång igen.

Relativt snart så kommer ett möte kallas i huddick mellan distriktet och intresserade styrelsemedlemmar i hälsingland. Då kommer aktiviteter diskuteras och vi har några konkreta förslag att lägga fram.

tills dess så värmer vi upp med en Spelhelg i Gävle som spelare från hela distriktet är välkommna på. Men mer info om det i en annan tråd...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi i Hudik går stadigt frammåt, vi har nu fått tag på en liten lokal ovanför den lokala affären BOA lämpad för figurspel först och främst. Flera av oss ska nu börja spela Warmachine.

Vi har även börjat undersöka vart vi kan ha en eventuell spelhelg.

Ska prata med de i föreningen och höra vilka som är intreserade av att åka ner till Gävle.

Mvh Love Johanson ordförande HUROK

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

mötet är tänkt att hysas i huddick så klart. Inte ska ni behöva ta er ner hit... Men om ni har en lokal så skulle vi kanske kunna kalla på mötet dit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Uttyckte mig lite oklart.

Det jag menade var att jag ska undersöka vilka som är intreserade av att åka ner till Gävle på spelhelgen.

Roligt att ni vill komma och hälsa på oss!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bor själv i hudik och jag är med i en liten kompisgrupp som spelar rollspel ... men vi är bara 3 st så det är inte så jättekul. Skulle vara kul att träffa andra rollspelare... blir de nå spelhelg eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! (Engelskt tangentbord)

Ber om ursakt for att vara inaktiv men jag ar just nu pa Irland och kommer inte hem forens den 16:e Juli. HUROK som vi kallar oss ligger ganska sa mycket pa is tills hosten pa grund utav att folk ar bort o.s.v.

Men om nagon kanner for att spela nagot trevligt spel sa ar jag garna pa. Titta garna in pa varan hemsida och skriv i forumet dar ocksa. Varan tanke ar att sattsa pa arrangemang till hosten och vi kommer ganska sa garanterat att delta i Nationella Spelveckan.

Vi ar aven planer pa att ha en spelhelg for mer inbitna manniskor men dar vi aven valkommnar nykommlingar.

Vi har ocksa planer pa att ha en "rekryteringsdag" dar vi ska locka nykommlingar. Detta kommer att ha ganska sa hog prioritet

For vi vill bli flera vi ar just nu mest styrelsen som ar aktiv.

//Love Johanson

hurok.omegarpg.com

punkrocks90@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sorry, men eran hemsida verkar ligga nere... :?

Jag har lite att diskutera med er i Hudiks-trakten men jag kanske ska jaga dig på mail istället Love?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varan hemsida har lite server problem och ar darfor rattsa instabil. Det sakraste settet ar nag att na mig via mail.

Jag ar spelsugen till tusen nu nar jag sitter i en stor spelbutik och anvander deras datorer sa det ar bara att maila pa!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur ser läget ut i Hudiksvall för rollspelande och figurspelande ?

Warhammer 40k exempelvis ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

0