Gå till innehåll
Gäst Hardtimes

www.drakborgen.nu

Recommended Posts

Gäst

Hej på er alla.

Jag tänkte tipsa om att en webbplats för "Drakborgen Legenden" nu är lanserad.

http://www.drakborgen.nu

På sidan kan man läsa mer om spelet, historien bakom det. Man kan ställa frågor till utvecklarna och delta i debatten på forumet.

Titta in.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bara en gripe med det nya.. (hmm.. okej, två..)

Varför måste man lägga ut alla brickor i förväg? Räcker det inte med 'mitten' så skattkammaren blir blandad. Och händelsebrickorna utplacerade direkt.. hmm.. finns det någon spelteknisk/logisk poäng jag missat?

och

Varför i helskotta har de sabbat utseendet på allt utom spelplan? Planen är snygg. Figurerna ser för taskiga ut, likaså rumskorten.. kanske är jag en gammal grinig puritan, men ARGH.!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det har sina fördelar, även om jag när jag spelade det nya första gången la ner efter 5 varv. Det var så segt! Men sedan utvärderade jag det lite grundligare med några andra kompisar, struntade i att lägga ut brickorna i förväg och körde samtidigtvarianten där alla gör sin runda simultant. Då blev det riktigt flytigt och snabbt. Bilder etc kan man ju säga vad man vill om.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hm, någon gång kanske man borde spela det nya, fast å andra sidan, när det riktiga Drakborgen står hemma i hyllan med expansion så finns egentligen ingen anledning, mer än att det skulle vara intressant att känna till skillnaderna. Det jag gillar med det gamla är all skadeglädje det genererar + det har många snygga kort. Att lägga ut brickor i förväg tar ju bort mkt av överraskningen onekligen. Men, men,, som sagt, ngn gång kanske man luras in i ett parti.

/Maria - som spelade Drakborgen så sent som förra natten och vann två ggr... :mrgreen:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Wow. Här hade vi en *gammal* tråd som vaknat. (Frågan är iofs, varför i helvete då? ;-) )

Kriss: anledningen till fråga ett är, enligt vad spelbyggarna sa på det prereleasejippo vi arrangerade på Fantasyfestivalen, att det var mer känsla av att ödet var förutbestämt när de låg så där. Eller mer känsla i alla fall. På något sätt... =)

Vad gäller utseendet så är det inte sabbat, det är mycket mer den stämning som spelskaparna ville ha. Mer mörker, mer mystik.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lirade den gamla versionen sjukt mycket när jag var i 15-års åldern,Från det att jag fick det i julklapp så stod det uppackat på mitt bord i flera månader(år?).Jag köpte den nya versionen för ett par månader sen på tradera och testade det härom veckan.

Brickorna var bara jobbigt att lägga ut så vi lade bara dom i mitten,övriga drog vi efterhand.

F.ö. så var det en ganska bra nyversion.Lite mörkare och mera mystiskt till stämningen.Vad gäller reglerna så var det ju ganska likt förutom striden som innehöll mycket mera valmöjligheter och var lite mer taktisk än tidigare.

Att dom hade tagit bort en massa löst bjäfs (kistkort m.m.)snabbade bara upp spelet.

Att man iaf. i teorin kunde spöa draken var ju ett plus!!Enda nackdelen var avsaknaden av soloregler.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu