Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Bath

Rollspelstabbar

Recommended Posts

När vi spelade Mutant undergångens Arvtagare för ett tag sen så skulle vi hitta en man som tydligen hade försökt råna oss. Vi hittade mannen men tabben var att vi hotade honom ganska rejält och det var fel man, lite pinsamt. :oops:

Guest

jag spelade DoD-äventyret havets vargar för massa år sedan

i alla fall letade vi efter en synnerligen ond och slug magiker i ett högt torn.

efter många om och men står vi högst upp i tornet, (tomt!), vi undrar var fan han tagit vägen.

smart som jag är kommer jag på att han såklart hänger på utsidan av tornet, perfekt gömställe.

jag sträcker mig ut utanför kanten, och magikern(som självklart kört besvärjelsen Osynlig) tar tag i mina vrister och hivar mig över kanten.

ett fall på femton meter..

smart

En gammal goding från Mutant som jag precis kom ihåg.

Vi var en grupp på tre spelare och en spelledare. RP1, jag, var en psi-mutant som även var knarklangare och var även duktig på konsten att supa. RP2 var en grävling som blivit prisjägare och RP3 var en gris som även han var en prisjägare och för övrigt avskydde min karaktär, av flera annledningar.

Hur som helst, vi skulle sätta en bomb på en båt som användes av någon maffia eller något. Jag minns inte så noga. De som var på båten var hur som helst brottslingar och vi var tvungna att spränga skiten ur dem.

Allt gick bra. Vi tog oss ganska obemärkt ner i båten tills min karaktär hittade ett spritskåp.

SL: "Ja, du öppnar skåpet och ser flera flaskor med sprit av olika slag."

(Det var här jag hamnade någonstans mellan mig själv och min karaktär och säger:)

RP1: "Finns det hembränt där inne?"

SL: "Det mesta där inne verkar vara hembränt."

RP1: "Jag tar den stösta flaskan jag kan hitta och dricker upp allt!"

SL: "Jaha.... Vad gör ni då? *tittar på RP2 och RP3"

RP2: "Jag försöker få med oss psi-mutanten igen."

RP3: "Varför då? Han blir bara till problem för oss."

Därefter startade en liten diskussion mellan RP2 och 3 om de skulle lämna mig eller inte. Min karaktär hade precis börjat på sin tredje flaska så de ansåg att om de bara lät mig fortsätta skulle jag snart ligga på samma plats som de lämnade mig på och de skulle kunna hämta mig på tillbaka vägen. Det hade säkert funkat om inte karaktär hade varit så aspackad som han var oh för det faktum att jag hade bomben!

SL: Du har nu tömt hela skåpet och faller fnissandes till marken. Du hör hur någon öppnar dörren."

RP1: "Jag gömmer mig bakom något."

SL: "Det närmaste som finns är en låda är av något slag."

RP1: "Bra! Jag hoppar in bakom den!"

SL: "Du hör två personer komma in."

RP1: "Bra, det är säkert mina kompisar. Jag hoppar fram."

SL: "Du är så vimmsig att du knappt kan se någonting. Du kan bara se två gestalter längre fram i rummet."

RP1: "Jag går fram mot dem och säger: 'Tjena ska vi gå nu?'"

SL: "Gestalterna ser på dig och du ser nu att det är två människor som står där."

RP1: "Åhå! Ni är inte mina vänner."

Därefter berättade spelledaren hur jag hörde ekande röster om 'Ska vi skjuta den?' 'Nej, han är så full att vi kan dränka'n'. Sedan startades en vild jakt. Oturligt nog tappade jag bomben någonstan som tydligen hade aktiverats i fallet. Min karaktär hoppade överbord och blev den enda överlevande från skeppet.

Än idag träffar vi honom i våra kampanjer faktiskt, som någon sorts kontakt som är extremt packad varje gång vi träffar honom.

Jag var med om en liknande sak som föregående post, nämligen kombinationen med för mcyket tok-juice och psi-mutanter i Mutant:UA.

Vi var två pis-mutanter, en MD(jag) och en vanlig människa. Jag och den ena psi-mutanten söp skallen av oss för att fira...tror jag. Den andra psi-mutanten var en torrboll och drack lite vatten på sin höjd, det var han som skulle ledsaga oss hem och människan drack för sig själv på en finare bar i ett finare kvarter.

När vi sedan skulle hem så blev vi överfallna av rånare som sköt den pis-mutanten så han föll ihop men eftersom även jag fick blod på mig så trodde givetvis min karaktär att han dör. Så jag kramar om min fulla psi-polare och skriker:hjälp! jag döööörrr...

Vi kunde göra mycket utan det var den nyktra psi-mutanten som tog hand om rånarna, palasyrade den ena och sköt den andra men sen fumlade han så att han fick minnesförlust på cirka en halv dag.

Ingen av oss kunde dagen efter berätta varför vi legat på sjukhus och vad som hade hänt.

Guest

Inte en tabbe men det var ul

Vi lirade nyaste utgåvan av vampire. SL,Jag, Per och Emma.

Vi är på nån fin fest hos en baron som skulle ge oss vårt uppdrag. Festen var till för att samla ihop oss.

Per går fram till Emma och ska flörta lite så han tar upp ett glas blod ur bålskålen, ger det Emma och säger:

gillar du också blod?

Vid en rollspelsträff befann vi oss i en borg som tillhörde våra ärkefiender.

Vi hade delat upp oss i två grupper: Jag som var en högmans Paladin tillsammans med en skogsalvs dödsdansare och en högalvs ärkemagiker.

Efter ett tag så kommer vi till en väldigt lyxigt rum som tillhör bossen, vi beslutar oss för att letaigenom och hittar diverse kartor och papper, samt en magisk silver klinga och en mithril klinga. När vi ska gå kommer högalven på att vi ska rigga en fälla och lägger diverse magier och och avslutar med eldstorm E 2 som aktiveras när man öppnar det skåp där vapnen fanns. Vi går där ifrån och sen skulle andra halvan av gruppen spela. Efter en stund kommer SL in i rmmet vi satt och väntade i och sa att vi skulle komma in. När vi komme rin sitter de andra där lite skamsna, och SL berättar ni hör e explotion från rummet ni precis va i vi springer tillbaka och där ligger kattmannen och brinner samt en dvärg som blivit lite brännskadad. Vi får senare reda på att Kattmannen hade fått perfekt på upptäcka fara när han hade velat öppna och SL hade sagt " Lyssa DU VILL INTE ÖPNNA SKÅPET!"

vi spelade neotech och vi hade i uppdrag att rädda en gisslan.

vi lyckades jaga upp dem men dom flyr i en van!

när vi kör på vägen så välter vanen av outgrundlig anledning, kanske var en sten ivägen vad vet jag?

vi går ur bilen och kidnapparna rör sig inte men tillslut visar dom upp gisslan, problemet är att han håller en granat i handen, då grips min kompis (en före detta polis) av panik och skjuter vittnet.

Guest

DoD -91Tabbar

Under en längre flykt på kanoter i floden Rivar insåg min spelgrupp att matförådet började sina. När det såg den lilla byn Eltos beslöt de sig för i skydd av mörkret inhämta något ätbart. Två man lade sig som understöd med sina armborstar medan övriga började genomsöka den lilla byn. En av rollpersonerna (han som har 17 i styrka och 7 i intelligens) gick in i bytornet, klättrade upp för trappen. Väl uppe fann han ett rep som hängde ner från nån stor mörk sak en bit upp i tornet. Repet intresserade honom till den grad att han drog i det. "Undra vad repet går till?.

Kling, klong, kling, klong! Hela byn vaknade nog till klockan. En utav våra vänner som låg på lur med armborten uppfattade situationen snabbt, han tog sikte på skuggan som stod i tornet där klockan slog. Tärningen rullade.... och upp kom en 1:a. Det perfekta slaget var ett faktum, att pilen sedan satte sig i huvudet var mer stilpoäng. Alla tyckte det var riktigt kul, utan killen som stått i tornet

Ad&d 2nd + shitt load of house rols.

Vi kämpade oss fram genom en stor öknen. Mat var inte så trytande men vatten.

Efter att ha vandrat omkring i nära nog 1v och alla är ½döda utbrister prästen vi har med oss:

"Min gud har givit mig en insikt; Jag kan skapa vatten."

Spelaren satt i 3min och försökte göra sig så liten som han kunde, vilket var rätt duktigt gjort för en herre på nästan 0,1 Ton.

Lyckades han inte?

Haha en rolig händelse var när en kamrats RP hade raggat upp den snyggaste bruden på värdshuset så gick de upp på rummet, min karaktär var lite förbannad han brukar vara cansanovan och var nu avundsjuk. Nästa dag när våra karaktärer åt frukost upptäckte vi ett bandage runt handen på RPen som raggade upp bruden, min karaktär frågade men han svarde med typ en olycka senare får jag reda på att den snygge bruden hade stulit från honom och när han upptäckte hennes hade hon huggt honom i handen. Detta njöt min karaktär av :lol:

Jag kommer ihåg en gång för ett tag sedan när jag och min spelgrupp spelade DoD 6 och en strid med en mammut bröt ut. Under striden fumlade jag när jag skulle slå till mammuten med mitt tvåhandssvärd och träffade en av mina kamrater istället lustig nog slog jag bättre med tärningarna då än nån gång i striden av min kamrat avled prompt.

"Vi ser inte många som passerar genom den här byn, så jag som en lärd man undrar vad er avsikt är..."

"Jo, du förstår jag och mina kamrater är påväg mot Hannover."

Detta sades av en Fransman, i en franskby, två år efter 30åriga kriget tagit slut. Den "lärda mannen" var lite mindre gästvänlig efter det.

Jag och tre till var fast på en buss som körde i full fart och inte gick att bromsa (orkar inte gå in på detaljer).

Då bestämmer sig en av spelarna för att klättra upp på bussen och vi undrar ju naturligtvis vad han ska göra där. Han kommer upp på busstaket när bussen rör sig i 120 km/h och laddar pistolen och skjuter sönder däcket. Behöver mer sägas? :P

Oj glömde! Det var en annan gång då vi spelade drakar och demoner och vi skulle döda två mördare.

Vi visste att de gömde sig i en stuga och när vi kom fram dit så skulle en av oss sparka in dörren. Tyvärr var dörren multen och foten flyger igenom dörren som står kvar.

In ifrån huset hör man "Hörre du Brunte, hämta bredsvärdet. Vi har en fot på besök!" :P

spelade DOD 6 med min borsa och några av hans vänner en av spelarna (Tom) var Baneman och (Emil) var huvudjägare men det gick knappt att märka...

vi åkte fast och blev undersökta alla trodde det var kört för Tom men han klarade sig då i alla fall trodde vi att faran var över men inte då...

en av spelarna (Hampus) som spelade dvärg krigsman, sa aj da Emil du är ju huvudjägare...

Emil åkte fast...

gissa om alla blev irriterade...

Haha det med multen dörr hände när jag va SL. Först ryckte de i handtaget och dörren va låst sen sparka en av RPna och benet for igenom fast på andra sidan så var det något ohyggligt monster som nästan bet av benet! :lol:

Först ryckte de i handtaget och dörren va låst sen sparka en av RPna och benet for igenom fast på andra sidan så var det något ohyggligt monster som nästan bet av benet!

Först ryckte de i handtaget och dörren va låst sen sparka en av RPna och benet for igenom fast på andra sidan så var det något ohyggligt monster som nästan bet av benet!
Det låter som en av Grymkäfts fällor det där :-P

texten försvan (buggade) jag har inte sett att man kan ta bort sina egna inlägg

tror jag tänkte säga något när jag citerade men glömde det nu sry

Jag hade fel, man kunde visst inte ta bort sina egna inlägg. Jag blev förvirrad.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...