Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Mimas

Vampire i kalmar?!?

Recommended Posts

Guest

Jag har nyligen flyttat till kalmar och har försökt hitta en vampire live förening i krokarna. Jag har dock inte lyckats hitta någon vilket jag tänkte ändra på. Jag har börjat skissa på en kampanj men behöver spelare och en massa hjälp. Finns det intresserad som vill hjälpa mig att komma i gång eller kanske delta?!? Hör av er!

--Craghopper

craghopper@telia.com

Guest

Jag försöker starta en förening i Kalmar som främst sysslar med figurspel. Dock finns det inte så många sådana i Kalmar så tanken är att det ska bli en allmän spelförening för allt ifrån figurspel, kortspel till rollspel. Tanken är också att om vi får ihop ett "större" antal medlemmar (10+) ska vi kunna skaffa egen lokal som då tex. kortspelarna kan ha en kväll i veckan, figurspelarna en annan och tex. rollspelarna en tredje. Och om du vet någon som kan tänkas vara intresserad kan du upplysa dem om detta.

Guest

Skulle vara kul med en rollspels förening, jag e också nyinflyttad men jag lajvar inte utan spelar hederligt D&D och kult.

jag har förbrilt letat efter en förening men det verkar väldigt fattigt på den fronten.

Maila på warg2k@spray.se om nån har en bra lösning på detta :)

Ni har ju alltid grott troll spelförening med 30 medlemmar i Smedby som ligger 1 mil utanför Kalmar. Vi lirar rollspel, brädspel, figurspel, tv-spel, kortspel, o allt som vi får våra händer på.

Det enda vi saknar i den föreningen är nog lajv. Fast det hade varit riktigt kul med det.

Har en lokal där vi är varje söndag.

Ni har ju alltid grott troll spelförening med 30 medlemmar i Smedby som ligger 1 mil utanför Kalmar. Vi lirar rollspel, brädspel, figurspel, tv-spel, kortspel, o allt som vi får våra händer på.

Det enda vi saknar i den föreningen är nog lajv. Fast det hade varit riktigt kul med det.

Har en lokal där vi är varje söndag.

Vi kan nog hjälpa till att arrangera lajv även fast vi inte gjort det förut, alla är ju förstagångsarrangörer för lajv någon gång.

Guest

Till att börja med så är detta inte Necromancy (aka att återuppliva en död tråd).

Funderade över hur det ser ut på lajv fronten för Kalmar då jag har hört att det ska bli ett lajv som drar igång igen snart.

Kanske kan vara intressant för andra att veta och få kontakt, de som vet något mera kanske kan sätta upp kontakt-länkar till forum, hemsida, etc.

Guest

Hej jag har precis flyttat till Kalmar och tänkte bara höra om ni på grott troll spelförening lirar necromunda, mordheim eller blood bowl? Hade vatt kul att få spela med några härifrån/ Q0rbin

Ett annat tips är att kolla in Calmare Spelsällskap (CSS). De har schyssta lokaler på Verkstadsgatan 1 och en blogg där de säger till om de tänker ha öppet på helger osv.

Där kommer också att hållas ett viktigt möte på söndag för alla medlemmar i Sverok Ost. För mer info, kolla in det här foruminlägget.

/Thom, ordförande i Sverok Ost.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...