Jump to content
Sign in to follow this  
Dan Sivnert

VG:s Off topic

Recommended Posts

Hehe

Efter som vg folk ofta är så himlans pratiga av sig... :D

Så tänkte jag att det var bäst att starta ett eget off topic!

För folk i VG som inte har nått bättre för sig...

För utråkade gamers.

För frågvisa människor

För de som helt enkelt vill ha lite utrymme att tjöta. :wink:

Med andra ord, en fullkomligt menlös tråd! :oops:

Men den kanske fyller en funktion? :roll:

Om inte annat så lär Tobias eller Finarvas eller någon annan förpassa den till den riktiga "off topic" fortare än att någon annan hinner skriva här. :P

*visslar*

Vinna priser är aldrig menlöst! inte ens om du kan vinna tubsockar!

FAst... vad vann du då?!

Nu blev jag nyfiken jue. :D

Imorgon åker vi på slag! Jag ska åka med tokiga SKuDare jag. Fast de är rätt harmlösa (om de vet att man bär handeldvapen).

Ok 400 pix, det såg jag också

Men jag undrade vad för tävling du vann. Vilka är dumma nog att dela ut pengar... erh... :oops:

pengar är bra :roll:

Föresten Finarvas, du får se till att skramla ihop ett lag till DM från din förening. Du kanske ska ingå?

Varbergs Kommun lottade ut priser till folk som cyklar till jobbet eller skolan. Jag fick ett förutom presentkortet en väska och tre olika sorters tyska oljor för cykeln :shock:

Det är roligt att vinna saker. Hittills i höst har jag vunnit 4 stycken CDskivor varav en var en promo som inte går att få tag på.

Och jag har varit tvungen att veta saker och svara å frågor... Karl den rackarn behövde tydligen bara vara vän med fru Fortuna.

Förövrigt kan jag bara berätta att jag ska åka till Helsingborg på fredag och titta på Freak Kitchen innan jag tar 05.50 tåget upp till Slaget.

Coolt Anna.

Själv vann jag nån sagan om ringen-tävling i Codex för ett tag sedan (visste inte ens att jag var med, men det var jag!). Fick trilogin, brädspelet och massa filmaffischer hem på posten en dag. Kuligt!

Shysst alltså!.. Jag brukar också glömma bort att jag är med i tävlingar emellanåt fast det beror nog mest på att jag e med i så himla många tävlingar på olika musiksiter och tävlingstiden är olika lång olika gånger å sen är det är inte alltid de e så snabba med att tillkännage vinnarna.

Mohahaha! :P

Här sitter jag likt spindeln i nätet och väntar förväntasfullt på morgondagens spännande händelser.

Platsen är sverok vg:s kansli, ett ganska mysigt ställe faktiskt. Det känns nästan som en bunker när jag tänker efter, den är trots allt placerad under markytan. Kanske kan vi på så sätt mostå även den kraftigaste skud-missil?

Iaf. detta måste vara sveroks klart viktigaste sambandscentral. Via vår blixtsnabba internetuppkoppling kan jag få tag på gamers över hela landet omedelbart! Ganska fräckt, ännu fräckare blir det när man tänker på vad mer spännande som finns här... typ ett par lådor MUTANT.... :D

Kanske ska ta en liten titt... *Hmmm* :twisted:

Nej, usch fy.. det är ju föreningarnas! Inte röra! *slår mig själv på fingrarna*

Nåja, dags att göra lite nytta.

Over and out

Jaha... Ingen som haft något kul att skriva här ända sedan den 7e...

Tråk tråk.... Vi kan ju alltid börja berätta dåliga/roliga historier om det är så att ingen har något att säga.

Här kommer en riktigt fånig.

-Vet du vad örnbarnen får av sina föräldrar på lördagarna?

-Nää...

-Örngott!!

JO!!!! Daniel, du måste ringa mej, jag glömmer hela tiden bort det. Tänker att "I kväll ska jag ringa Daniel" så sätter jag mej å spelar UO å vips e klockan mitt i natten. Du skulle ju komma ner och kolla på Freak Kitchen och nu har jag fått reda på fler kul saker som händer den helgen.

Hur går det med vår Julkortsinskickningstävling?

Har vi fått fler svar?

VG FÖRENINGAR!!! NI HAR VÄL LÄST OM TÄVLINGEN I NYA DN? VI ÄR INTE LIKA PETIGA SOM TOMTEN, VI KRÄVER INTE ATT NI SKA VARA SNÄLLA HELA ÅRET UTAN BARA ATT NI SKICKAR ETT JULKORT TILL DISTRIKTSKANSLIET PÅ NYA ADRESSEN PÅ FALKGATAN SÅ FÅR FÖRENINGEN EN JÄTTEFIN JULKLAPP!!!! Glöm inte att skriva God Jul + föreningens namn och adress på kortet.

Hmm, verkar som om det har kommit av sig lite i denna tråden :D

Så jag kan ju posta ett helt och hollet omotiverat och totalt meningslöst meddelande här....

Vill även önska VG'arna God Jul o Gott Nytt år.....

Palle

Det har inte alls kommit av sig, läs titeln + Dans första inlägg.

Här får man prata om precis vad man vill :mrgreen: .

Vänner, VGstyrelse, har ni tänkt på hur väldigt lik Gollum i TT är min vän Thord? Jag funderade lite... Ni tror inte att man skulle kunna fixa det så att Gollum kom och bodde hemma hos mej å Patrik istället för Thord? Så slipper skolbarnen bli ledsna... Gollum kan bo i vaskaskåpet och hålla efter flugor och annat på sommaren.

Helt sant....

Men jag vill ju inte att :evil: ska komma o ta min julklappar, eftersom jag får en massa saker som jag vill ha denna julen :wink:

Ska det inte vara glad hingst, Karl?

***OBS!!!*** Läs INTE längre om du inte vill veta något om TT.

Jo, nu har jag också sett den där filmen...

Jag tror faktist att jag ångrar det där med att Gollum/Smeagol skulle få bo i mitt vaskaskåp, han tjatar för mycket. Dessutom skulle han säkert inte varken lära sig att öppna frysen själv eller nöja sig med fiskpinnar utan han hade nog släpat hem rå fisk och låtit den ligga inne i skåpet. Jag bor inte så långt i från Nissan så han skulle kanske smugit dit å fiskar själv. Enklast och kortast väg till vattnet går längst med bussgatan mitt i stan och ni kan ju tänka er hur bra det skulle va, att ha honom smygande runt vid torget...

Tja, förövrigt... En del konstiga saker i filmen, skuma filmningar och dessa evigt skämtsamma one-liners som Gimli dras med. Stackare dvärg, att de gjort honom lustig förstör en del av hjälteglansen runt honom.

Enterna hade mycket längre ben än vad jag trodde de skulle ha men var väldigt väldigt fint gjorda i ansiktena.

Nu ska jag bara lyckas dra med Patrik på Harry Potter med i mellandagarna så är mitt filmår klart. Starwars, Sagan om ringen och Harry Potter, det har inte blivit så mycket bio i år men kvalité går ju oftast framför kvantité.

Bara så ni vet det, jag firar jul på torsdag.

Nyårsafton följer på lördagen!

Grejen är den att jag precis blivit klar med min 10poängs uppsats.

Så jäkla skönt! :D

Alla ni som pluggar vet hur det känns.. men det blir särskillt märkligt såhär nära inpå semestern. Har liksom inte varit riktigt ledig en sekund under julhelgen, så jag får ta lite semester nu istället.

Men som man säger, bättre sent än aldrig!

Så nu kan jag gotta mig åt alla som har viktiga saker att göra veckan framöver.. :wink:

Föresten, har ni några roliga förslag på vad jag ska göra med min lediga tid?

Har ett antal kritierier

1. Det ska inte vara varken fysikt eller psykiskt ansträngande (är sliten)

2. Inte alltför dyrt (har en budget på 1000pix)

3. Gärna involvera andra människor (har mest suttit inne själv på sistone)

4. Jag vill inte lära mig något...

5. Det ska vara roligt! (Fast jag är ganska lättroad)

Nå, har ni några bra idéer? Den som kommer med bästa förslaget får en present! :)

Yes box... Du kommer upp till Halmstad nu till helgen och följer med mej å Daniel på konsert. När Freak Kitchen spelar kan ingen stå stilla. Å det e kul, billigt, roligt (bandet e galna) och involverar andra människor, både såna du känner och såna du kan lära känna. Det där med att lära dej något... well... Daniel å jag kan både lära dej att headbanga samt att lyssna på "riktig musik". Nå... vågar du ta chansen? Ring!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...