Jump to content
Sign in to follow this  
Lord of swe

[EPIC] Armageddon

Recommended Posts

Såg ett udrag om det nya epic i White Dwarfs februari nr. och jag känner mig ny frälst så jag fick springa ner till den lokala wharhammer putiken och be dom lägga undan ett ex av grund boken nu när den kommer, då jag själv tyckt att warmaster ser hyfsat interessant un, men har aldrig fastnat för det här med fantasy.... och sedan upplägget med STORA slag tycker jag om så det känns som om detta kommer att passa mig som handen i handsken, och sedan är det ju betydligt mycket billigare än 40K så det blir väll bara ennu bättre tycker jag....

sedan den tänkta armen, som såsmoningom kommer att inhadlas blir väll den som beskrivs i WD nr 290(senaste nr) med ett Landraider detachment som accopaneras av 4st tactical tetachments med 3st rhinos till varje detachment plus 2st assult detachments..... (1950pts 660kr)

så jag längtar värkligen nu till nästa löning så man kan beställa skiten!!!

varför kan inte den 25 var i morgon?

Jag har pdf-filerna bå datorn nånstans, och jag måste säga att jag gillar hur det ser ut. Plus att de faktiskt gör något med Armageddon istället för att bara låta stället vara efter kampanjen.

(öh. den 25:e var i förrgår)

Kul att Epic återuppstår. Reglerna verkar ganska hyfsade också, inte lika bra som Heresy eller NetEpic men bättre än Epic40K...

Men priset på figurerna... tja... 4 Land Raiders för £12... vad skall man säga... när jag spelade SM/TL fick man 12 Land Raiders i plast för 79 spänn. Minns att priserna dubblades när Epic40K ersatte Space Marines 2ed, och nu har priserna dubblats igen, när det är dags för Armageddon... ganska synd, för det kan säkert vara ett kul spel...

Fast vadå beta version, det är ju exact de som ät i min regelbok.... fast svart vita...... :(

sen tycker jag att det saknas regler för hur Titans fraktas.... skickade ett mail till GW och i fråga satte det... fick till svar att dom har "speciella skepp" för att flytta sina titans (super dåligt svar tycker jag)

varför skulle dom inte få plats i en orbit cruiser för?

sen tycker jag att det är bra att man använder samma figurer för orbital cruiser som för battle fleet cottic, och att dom fungerar på samma sätt i båda spelen... så borde dom forsätta så man rakt av kan flytta spelare från ett spel till ett annat...

Tänka va coolt att köra en kampanj där man börjar med Battle fleet går sedan ner till Epic för att till slut köra med WH40K (man kan väll forsätta ner till Inquisitor.... om man vill)...

Men de har väl speciella skepp? Vanliga transporter skickar ut mindre landningsfarkoster med trupper eller tanks, men Titan-transporter landar själva (flera kilometer långa skepp), öppnar hundrameters dörrar i sidorna, och ut traskar en Legio med titaner.

fast varför ska de inte få plats i de ofantliga orbital battle cruisers?

sen kan jag köppa att dom har speciella för att transpoteras därifrån... eller varför inte att dom transpoterar sig själva från orbit till planeten... men varför får de inte plats i en Battle cruiser...

visserligen tror jag att det som du beskriver är en imponerande syn...

håller med....

Känner verkligen att man får en ökad förståelse vad 40K wärlden i gentligen handlar om...

sen tycker jag personligen att reglerna till epic är mer kompletta...

som t.ex att man skjuter inte med vanliga gevär på flygplan eller tanks... man kan helt enkelt inte skadda dom...

m.m m.m

Jag sitter med en äldre eldararmé till epic. Där footsloggers står fem på fyrkantig bas. Går det att köra med den, om jag byter ut infanteriet, eller måste jag köpa en massa nya fordon också?

Det går alldeles utmärkt att köra med de gamla baserna du kan utan problem även använda gamla fordon de har speciella count as regler.

Angående baserna så finns det i reglerna bara minimum mått och och max mått på baserna tex får de inte vara mindre än 5 mm på något håll.

De får inte heller var bredare på nått håll än 40mm. Och måste vara minst 20 mm på en sida.

Allt detta fin förklarat bra på sidan 10 i regelboken eller i de filer som finns att ladda ner från GW hemsida

Ja bara leta upp och spela jag rekommenderar det.

Själv sitter jag på delar till tre armér jag har infanteri så det räcker och behöver men jg behöver fordon.

Har Eldar, Space Marine och Orks.

Enda nackdelen men Eldar är att de inte har en officiell lista än utan den uppdateras lite då och då.

Själva regelboken är det väldigt snygg design och enligt mitt tycke en av de snyggaste regelböckerna GW gett ut.

Minns att det för några år sedan var några herrar (från Eskilstuna tror jag) som anordnade demo-spel i Epic på LinCon.

Har själv inte spelat mycket med mina Space Marines och har i princip ingen terräng i rätt skala. Men tycker att regelsystemet är helt förtjusande och förtjänar att spelas mer.

Vore kul om det på t.ex. LinCon 2008 fanns några Epic-bord och kanske en liten turnering. Tyvärr gör jag värnplikten då och kan alltså inte förbereda det eller knappt ens komma dit.

*gudskelov inte nekromanti*

För de som är intresserade så lär det bli Epic Armageddon på GothCon i år igen.

Mest aktiva diskussioner återfinns på Tactical Command.

Annars börjar det dyka upp mer och mer alternativ till 6mm Fan-Sci. Ex Seeds of War och Future War Commander.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...