Gå till innehåll
Gäst Emma

Firts time DM

Recommended Posts

Gäst Emma

Hejsan, jag ska för första gången vara DM, vilket jag inser kommer vara ganska svårt för mig med tanke på att jag bara spelat DND max 10 gånger men en av mina vänner fyller år och vi ska köra en heldag med DND. Jag undrar vad som är bra att tänka på och vad som är "typiskat" DND. Jag kommer göra en egen värld, vilket jag har läst mig till att man inte rekommenderar till förstagångs DM'are men jag har/ska skriva spelet efter vad han tycker är intressant och ha massa fakta om han och så, ja ni fattar. Så till mina frågor då, vad ska man tänka på som DM, hur gör jag det bäst och roligast för spelarna, hur får jag alla vägar dom tar att leda till Le Big Finale (dom kommer lösa ett viktigt meddelande som är en grattishäsning) 

jag hade som början tänkt mig att dom börjar i ett grottsystem där dom kan välja mellan 8 olika gångar och sen så kommer dom till olika världsdelar där det kommer hända massa saker. Jag behöver också hjälp med idéer på personer och sånt dom kan möta för att göra det till en riktigt rolig händelsefull historia. Ehm, ja, det kommer säkert fler frågor eftersom! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu