Gå till innehåll
mr_riot

Post-Apokalyptiskt lajv-by

Recommended Posts

Hejsan!

För ett tag sen fick jag en mindre bit mark, ca 6-7 hektar. Jag har stått lite i valet och kvalet om jag ska behålla marken eller sälja det i samband med att säljer en sommarstuga. I en förlängning kommer nog området kunna frigöras till åtminstone 10 Hektar.

Marken har nämligen ganska mycket skrotbilar, och jag tror det skulle kunna utgöra grunden för en riktigt häftig post-apokalyptiskt permanent lajv-rollspels by. Jag har också en del andra fordon som skulle kunna flyttas dit och utgöra grunden för ex byggnader och liknande.

Min fråga är om det finns något intresse för en sådan rollspelsby i Sverige? Jag kan tänka mej att marken/byggnader utnyttjas fritt av föreningar som vill låna alternativt hyra platsen för mindre kostnader, pengar som då används för att bygga ut området. Där Sverok föreningar har första tjing med att hyra. (Tanken är också att platsen ska bedrivas som en Sverok förening).

Som sagt en mindre intressekoll för att se hur intresset ser ut för det post-apok lajvandet i Sverige och behovet av en permanent Post-apok by/ område.

/Mvh Riot  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu