Gå till innehåll
Tjarls Metzmaa

BU: Personliga utlägg och ersättning 2017

Recommended Posts

BU: Personliga utlägg och ersättning 2017

Skriven av: Tjarls Metzmaa
Den 17-12-04

Bakgrund till beslutsunderlaget

Detta styrdokument var i grunden väl genomarbetat och således har väldigt få förändringar skett. Den huvudsakliga motiovationen bakom uppdateringen är att summorna kring mat vid representation inte längre var skäliga. 90 kr för en lunch inklusive dryck är helt enkelt svårt att leva upp till. 

Följande förändringar har skett

• Syfte högst upp
  • Policy utbytt mot styrdokument
  • Under "Vad kan jag få ersättning för"
    • Summorna under "mat" har uppdaterats
    • Under "Alkohol" och "Kringutrustning för IT" har hänvisningar ersatt skriven text. Detta eftersom att allt endast ska regleras på ett ställe för att undvika motsägningar olika styrdokument emellan. 
    • Under "Representation" har Level up försvunnit
    • Under "Utbildningsmateriel och kurser" har ett beslut som tidigare låg på förbundsstyrelsenivå skrivits om till förbundssekreterare. En bedömning jag gjort utifrån Styrdokument för delegation samt styrdokument för förvaltningsorganisationen.

Underlag

Förslag till nytt styrdokument finns länkat. Det styrdokument det är tänkt att ersätta finns länkat i sidhuvudet.
https://docs.google.com/document/d/1VBqW6cfC5thn6HdgQbPXMdn_aSJQcEHgNCOmQll4o38/edit?usp=sharing 

Förslag till beslut

Jag yrkar…

1) ...att förbundsstyrelsen fastställer "Personliga utlägg och ersättning 2017" som en ersättning för "Personliga utlägg och ersättning 2012"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser