Gå till innehåll
Oliver Sundström

5.1: Gals motion om utrustningsbidrag

Recommended Posts

Motion: Gals motion om utrustningsbidrag

Av Gal Teyar, Malmö e-sport

Jag tycker att det är ett problem att föreningar med lokaler eller föreningsutrustning inte kan söka pengar för utrustning, alltså ett utrustningsbidrag. Jag tycker att t.ex. hyra redan är dyrt och att föreningar ofta saknar pengar för att köpa tillräckligt mycket utrustning som är allmän utrustning (föreningsutrustning) som är till för alla medlemmar i föreningen.

Jag tycker att alla föreningar med en lokal eller föreningsutrustning ska kunna söka efter ett utrustningsbidrag som är extra pengar bara till utrustning. Jag tror att om det finns mer ny utrustning kommer det bli mindre kaos med en speciell sak som det finns få av.

Jag tror också att folk kanske skulle vilja gå med i den föreningen för att de har saker som de är intresserade av. om förening har låneutrustning så kommer det nog att öka antalet medlemmar och tröskeln in i föreningslivet.

Jag tycker också att bara föreningar som har föreningsutrustning ska kunna söka ett utrustningsbidrag.

Allmän utrustning är sådan utrustning som är gemensam t.ex.lånedatorer, bord/stolar, prova på spel,lånekläder.

Föreningarna kommer att ha möjligheter att ta in nya medlemmar på ett bättre sätt och att alla kommer att ha lika möjligheter att vara med. Det kommer också att bli mindre kaos runt det nyare utrustningen när det finns mer ny utrustning

Därför yrkar jag

1. att föreningar med en lokal och / eller allmän utrustning ska kunna söka ett utrustningsbidrag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Citat

Jag tror också att folk kanske skulle vilja gå med i den föreningen för att de har saker som de är intresserade av. om förening har låneutrustning

Detta är förmodligen sant, men det är också varför en förening borde vilja spendera sitt vanliga bidrag på låneutrustning. Det ger mer medlemmar, som ger mer nya bidragspengar och så kan man växa ännu mer.

Grundtanken att ha utrustning är bra, och något föreningar borde fundera på. Särskilt som rekryteringsverktyg. Om det är värt att införa ett särskilt bidrag från förbundet lämnar jag osagt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu