Spelgrupp sökes i Lund
2 2

6 inlägg i detta ämne

Hejsan,

letar efter lite folk att spela rollspel med i Lund. Just nu spelar jag mest d&d 5e på roll20. Men det hade varit kul att få spela lite med riktiga tärningar på papper. Är inte bunden till D&D utan testar gärna lite andra grejor också.

Själv är jag 31 och ganska ny på rollspel. Har bara spelat D&D 5e hittills. Jag är för stunden föräldraledig och är beredd att ta mig så långt som till Malmö om tiderna passar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du inte får napp kan du alltid kolla på www.spelkartan.se för att hitta föreningar i området :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! funkar detta som en chatt eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är ofta och kör rollspel över Skype.

Jag är inte intresserad av snusk eller liknande.

Mina favo om råden:

Fantasy: De tre små grisarna. Tänk hur de hade varit om Zeke lyckades att spela snäll, bjöd grisarna på försonings middag.

Fantasy: Hans och Greta. Vad händer om Hans inte kan sluta äta, där i buren hos Häxan, han lurar ju häxan genom att sticka ut ett kyckling ben då hon ska känna på hans finger , om han har blivit fetare.

Fantasy: En story om en drake som inte kan sluta växa.

Fantasy: Barbapappa. Det är främst äventyr med hans son Barbastark som då kan komma. Här gäller de att man känner till figuren hur den ser ut.

Fantasy: Batman. Då är de främst Robin som står i fokus, vad hade hänt om han fick mer frihet? Då är de den Robin som finns i de senare filmerna.

Jag spelar gärna på Skype är mer den som kör rollspel över skyp

min adress är

Jenny.persson766

ni är välkomna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hi there,

in case you are not interested in playing in English you can stop reading here :)

I am part of a group of DnD 5e players in/around Lund (4 people - three of them Swedish) and if you are interested you could come join us for a game or three. We currently meet in Furulund (20 mins by Bus from e.g. the University Hospital in Lund).

We are all above 30 years old and some have kids so sometimes we cannot manage to play very regularly but we typically aim at playing every two weeks or so.

Anyway, let me know if you are interested.

Best,

Paul

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

2 2