BU: Definition av spelhobbyn
0

6 inlägg i detta ämne

BU: Definition av spelhobbyn

Skriven av: Albin Westermark och Alexandra Hjortswang
Den 17-08-20
https://docs.google.com/a/g.sverok.se/document/d/1njG2wWc3r0FYjaxMhuuzRqxh6_xLsklh0J0RY79YRNc/edit?usp=sharing

Beskrivning och bakgrund

Bakgrunden till styrdokumentet är en utredning som presenterades vid Riksmötet 2016 om huruvida Sverok skulle ändra sitt syfte eller inte. Utredningen visade på nej, varav det istället föreslogs att det skulle tas fram ett policydokument som definierar vad som menades med spelhobbyn. Detta inkorporerades i verksamhetsplanen.

Underlag

Definition av spelhobbyn:

https://docs.google.com/a/g.sverok.se/document/d/1NQhqOnIWqyETMRK6r7woSS2SRJEYZe3rs4fdQN2swME/edit?usp=sharing

Förslag till beslut

Vi yrkar…
1) ...att styrdokumentet för “Definition av spelhobbyn” antas som nytt styrdokument

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag yrkar...
1) ...att"Aktiviteten har inslag av populärkultur."
ändras till
" Aktiviteten har inslag av populärkultur eller reenactment."

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag yrkar... 

1) ...att vi tar upp DP kring definitionen av spelhobbyn under övriga punkter idag i mån av tid.

DP ska innefatta: 

1. Syftet med dokumentet

2. Saker som vi vill lägga till/omformulera

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag yrkar...

1) ...att lägga till en ny rubrik "Spelhobbyn är inte" och där under skriva "Om en aktivitet uppfyller en av följande kriterier är det inte en del av spelhobbyn: 

• aktiviteten har inslag av dobbel"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag yrkar...

2) ...att lägga till följande mening i listan på kriterier för att vara en del av spelhobbyn: "Aktiviteten präglas av deltagarkultur snarare än åskådarkultur."

samt

ändra minimumkravet för hobbygrenar till fyra kriterier istället för tre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
0