BU: Huvuddirektiv för förbundets ekonomi
0

1 inlägg i detta ämne

BU: Huvuddirektiv för förbundets ekonomi

Skriven av: Tjarls Metzmaa, Johan Groth och Tanja Solenström
Den 17-06-12

Bakgrund till beslutsunderlaget

Det var några år sedan som detta dokument fick lite kärlek, så därför var det dags. De allra flesta förändringar är bara i formatet och språket. Jag gjorde också bedömningen att "Policy för arbete med olika intäkter" var lite för liten för att vara ett eget dokument och bakade därför in det i huvuddirektivet. Jag gjorde också det medvetna valet att lämna "Placeringspolicyn" utanför, för det kändes som att de hade dignitet nog att stå på egen hand. Där är jag dock mer osäker och diskutera gärna i kommentarerna nedan här på forumet.   

Den största förändringen i innehåll är att förskottsmöjligheterna på upp till 12.000 kr har försvunnit. Detta är något som inte har använts på flera år och senast när det användes vållade det ganska stora problem. 

Underlag

https://docs.google.com/document/d/1iLoTNkMNt0ben_c0d7JFh6O9S5SFfxm_AXai8OnYnac/edit?usp=sharing

Förslag till beslut

Tjarls yrkar…

1) ...att fastställa styrdokumentet "Huvuddirektiv för förbundets ekonomi" i enlighet med det under rubriken underlag
2) ...att avskriva "Policy för arbete med olika intäkter 2011" och inte längre anse det som ett aktivt styrdokument

Albin Westermark gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
0