Jump to content
Nidhögg

Göteborg, starta ny grupp

Recommended Posts

Hej!

Vill bara kolla om det finns något intresse för en ny grupp i Göteborgsområdet?

Kör gärna Star Wars: edge of the empire men är öppen för typ allt. Även gamla DoD och sånt.

Jag är erfaren både spelare och spelledare. Min gamla grupp har blivit för stor och det är bara inte samma sak längre, därför söker jag en ny här.

Hej Nidhögg!

Jag är lite intresserad (you had me at Star Wars, typ)!

Dock är det full rulle kommande veckorna/månaden med bröllop och kalas men när höstrusket väl kommer krypande med sin grå vardag så gör även rollspelssuget det.

Själv är jag 34, spelat rollspel sedan Hedenhös tid och boende i centrala Göteborg. Har min "hemmagrupp" som första prioritet och skyldighet men kan nog vänstra lite vid sidan av utan att de blir allt för svartsjuka. :)

Deltar helst som spelare då jag vanligvis brukar fastna som spelledare...

//Erik

Hej Erik!

Ok, kul att höra :) Ja, men vi ser om fler hakar på här så kan vi börja köra när hösten börjar på riktigt. Ska höra mig för lite. Star Wars siktar vi på då ;) 

@Psychman: Kul! Alltid roligt med nytt folk i hobbyn!

I övrigt, när det väl börjar dra ihop sig kan vi väl inleda med en klassisk kopp kaffe på stan för att se vilka vi är och vad vi har för tankar/önskemål? Enligt min erfarenhet är det nyttigt att snacka ihop sig om sådant innan man börjar spela så att alla har någorlunda samma förväntningar.

Undantaget de dagar då jag inte kan (tränar normalt tisdag och torsdag) så kan jag träffas vardagar allt efter 17:30 någonstans i "centrum", alternativt något senare om vi ska ses mer "off". Och helger efter överenskommelse. :)

Guest Nico

Hallå! Jag är också intresserad av att ev lira Edge of the Empire! (Eller DnD5e eller någon av 40k rollspelen)! 

Ja fika är en bra ide! Jag är upptagen denna och nästa vecka, men sedan tycker jag vi tar en fika på stan någon vardag och snackar ihop oss. Kul att du vill vara med Nico, nu är vi ju tillräckligt många :)

Jag föreslår:

Onsdag 14/9, klockan 18:00 på Waynes Coffee i anknytning till Nordstan/Gustaf Adolfs Torg.

http://www.waynescoffee.se/kafeer/göteborg/cafe-östra-hamngatan-30-34.aspx

Om tiden duger så försöker jag vara där och hugga lämpligt bord från strax innan. Jag känns lätt igen på att jag strax under 180, saknar hår på huvudet och släpar runt på en jätteröd ryggsäck av märket Haglöfs Corker. ;)

//Erik

Hallå

Någon som tror de kommer vara där extra tidigt som kanske vill lämna ett telefonnummer ifall man skulle behöva få tag på de andra på fredag?

Tänker de kanske skulle vara bra vid försening eller om man får förhinder i sista minut och hjälpa till att hitta rät person på fredag :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...