Gå till innehåll
Elinor55555

söker rollspelsgrupp i stockholmsområdet

Recommended Posts

Hej!

Jag är en 25-årig tjej, bosatt i Södertälje (men som kan tänka sig att pendla, till andra ställen i Stockholmsområdet). Jag började spela Pathfinder för inte så länge sedan (vi har haft fyra spelsessioner i nuläget) och känner att det är väldigt kul och att jag skulle vilja spela fler rollspel. Måste inte vara just Pathfinder, jag är öppen för andra, så länge det är en avslappnad, men engagerad, och hyffsatt nybörjarvänlig grupp. Är rätt flexibel på hur ofta jag kan spela, men inte mer än en gång i veckan som max. Jag är uppbokad onsdagar och torsdagar (ev måndagar också, men ej säkert), men kan annars kvällar på andra vardagar, samt helger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Hej! Sök upp ROLFSPEL på Facebook så hittar du en Sverok-förening I Södertälje som jag hoppade in i för en månad sen. Vi ses på söndagar. Hälsa från Kristian. Hoppas vi ses!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Oscar

Hej Ellinor! Om du fortfarande letar så kan jag tipsa om en spelförening jag är med i. Den är en bit bort från södertälje (jag bor själv i närheten av tälje) men det är enkelt att ta sig. Vår förening heter Hällen Gaming (vi finns på fb) och spelar DnD 5E på lördagar 14-18 i spånga folkets hus. Vi har i nuläget tre spelgrupper med lite olika stilar. Jag letar själv schysst folk att spela med utanför föreningen så om det finns plats i någon grupp för en engagerad spelare som gillar att leva sig in i situationen och agera utifrån det och inte bara optimera dmg så säg gärna till!

Det finns även rollspelsgrupper på FB för spelare i stockholm och en bredare ej platsspecifik

https://www.facebook.com/groups/RollspelStockholm/

https://www.facebook.com/groups/545924888828030/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu