Valberedningens förslag till styrelse 2106/2017
0

4 inlägg i detta ämne

Har valberedningen något alternativt förslag till styrelse, med tanke på att den föreslagne ordföranden, Sebastian Krantz, även är föreslagen som ledamot i ett annat ungdomsförbunds förbundsstyrelse för samma period?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Salle! Jag har pingat in valberedningen på frågan och hoppas de kan ge ett svar.

Angående själva frågan är jag nyfiken på om du menar att valberedningen borde presentera ett alternativt förslag för att jag är föreslagen som aktiv i ett annat ungdomsförbund. Om du har några farhågor kring konsekvenser av att jag skulle vara distriktsordförande här och ledamot i en annan förbundsstyrelse svarar jag gärna på dem. 

Jag kan garantera att jag inte planerar att lämna Sverok och kommer fortsatt värdera mitt engagemang i distriktet högt och har pratat med förbundsordföranden i det andra förbundet om just det här för att se till att vi från början kan lägga upp arbetet på ett sätt så de inte stör varandra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Sebastian!

Jag har själv suttit på två stolar, då som distriktsordförande för Sverok Stockholm och överlappandes med ett vice förbundsordförandeskap i Sverok. Det var en väldigt kluven period, även om det bara var två månader. Jag har sett det hända fler gånger, och egentligen aldrig sett det fungera optimalt. Självklart förstår jag att du har för avsikt att separera arbetet mellan sysslorna, och det är inte att jag tror att du är en dålig människa. Dock kommer du aldrig att kunna fokusera fullt ut på någon av uppgifterna. hade du suttit som ledamot i SS styrelse hade jag inte tyckt att det var något att ens ifrågasätta, men du kandiderar ändå som distriktsordförande, den som ska leda det ideella arbetet i distriktet.

Du ser inte att det skulle kunna krocka?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan absolut krocka och den risken är jag medveten om. Jag är dock övertygad om att jag och mina styrelser kommer kunna hantera det. I distriktet har olika personer under perioder inte kunnat vara lika aktiva och genom väldigt fri kommunikation oss emellan har det fungerat väl. Folk har kunnat ta ett steg tillbaka utan att organisationen har lidit för det. 

Jag förstår din farhåga och är glad att du visar det engagemanget för distriktet. Jag kommer fortsätta kandidera till båda uppdragen och är övertygad om att jag kommer genomföra båda på ett bra sätt. Efter ett år som distriktsordförande vet jag vad jag behöver prioritera och genom att i båda organisationerna vara väldigt tydlig med min roll hoppas jag kunna minimera risken för friktion.

I båda fallen är jag omgiven av några av de mest drivna och kompetenta personer jag någonsin jobbat med, och i båda fallen kommer jag vara öppen med hur saker går och när jag behöver ta en paus :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

0