Lever distriktet?
0

9 inlägg i detta ämne

Lever distriktet fortfarande? Det var länge sedan något officiellt material publicerades antingen på hemsidan eller forumet. Har ni lagt ner dessa informationskanaler? De är väl några av de viktigaste ställena att ex. publicera kallelse och handlingar till årsmötet?

En välmenad uppmaning till styrelsen 2016/2017 - om ni postar officiella handlingar och artiklar så kommer ni nå ut till väldigt många fler. Det är inget stort jobb, men ger väldigt mycket uppmärksamhet. Det kan vara bra att ha en person i styrelsen som hanterar sociala medier.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Två dygn och inget svar än. Fortsättning följer. Hoppas jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Salle! Det stämmer att hemsida och forum varit inaktivt det senaste året, i stället har vi prioriterat att sända ut löpande information via vårt nyhetsbrev och vår facebooksida. Det beror på att antalet besökare både på hemsida och forum varit väldigt lågt, och antalet medlemmar som nås med samma material är mångdubbelt större när vi använder dessa andra kontaktvägar. Självklart är det delvis låg aktivitet på grund av att vi inte lägger upp material, men forum och hemsidor är också mindre effektiva i dagens mediabrus. Resultatet i förhållande till insatsen är helt enkelt större när vi använder mail och sociala medier, så när vi har behövt prioritera vår tid är det dessa som kommit först. Det pågår ett arbete med att göra hemsidan mer representativ och aktuell, ifall fler vill vara delaktiga i det är de varmt välkomna!

Om en inte gillar vår facebooksida eller är registrerad som kontaktperson för en medlemsförening förstår jag dock ifall det ser ut som att det inte händer så mycket i distriktet.

Årsmöteshandlingarna och informationen kring årsmötet brukar alltid läggas upp på hemsidan, att det inte skett är en uppenbar miss. Det kommer att åtgärdas inom kort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar, Erland. Jodå, jag följer Sverok Stockholm på Facebook också. Dock är det ju så att www.sverokstockholm.se och forum.sverok.se är officiella platser, och troligtvis de två första platserna de som söker information (istället för att få information till sig, vilket jag håller med om att nyhetsbrev och Facebook är suveräna platser för) vänder sig till.

Vad gäller just nyhetsbrev kan det vara en idé att följa Sverok Stockholms mailpolicy: "Det ska finnas information om tillgängliga mailinglistor och hur man går med i dem på forumet och hemsidan."

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Salle! Kul att du efterfrågar mer information på forumet!

Sverok Stockholm lever och har aktiv verksamhet och många aktiva medlemmar. Som Jenin nämnt använder vi mest Facebook för vår kommunikation. Hemsida, mejlutskick och forum är plattformar vi länge velat använda mer men tyvärr i  slutändan inte lyckats. På samma sätt har vi använt facebooksidan och twitterkontot mycket mindre än vi velat. Vi vet vad vi vill göra med vår kommunikation, men tyvärr har engagemanget och resultaten inte lyckats. Vi är självkritiska kring det här och hoppas kunna förbättra det nästa mandatperiod.

Ex göra trådar på forumet och inlägg på hemsidan när vi skickar ut nyhetsbrev har vi pratat om som en effektiv och relativt lätt sak att göra för att göra plattformarna mer likvärdiga varandra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för ett uttömligt svar, Sebastian!

Även om jag inte är aktiv på de fysiska träffarna i distriktet så har jag fortfarande ett stort intresse för vad som händer med mitt gamla skötebarn ;)

Hoppas ni kommer fram till ett arbetssätt som kan fungera nästa år!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha jag förstår att du är intresserad ^^

Jo vi hoppas också få in något bra. Kommunikationen går generellt bättre nu men är fortfarande en ihärdig huvudvärk för oss :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som evig förkämpe för forumets fri- och rättigheter tycker jag att Salle har väldigt goda poänger! Sedan kan jag tycka att det blir lite av en ond cirkel, såklart forumet/hemsidan inte får så många besökare när det inte postas något där. Om det postas information via dessa kanaler kommer även besökarantalet höjas. Kanske värt att även poängtera att forumet och hemsidan finns i era nyhetsbrev?

Salle gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Senaste inlägget var för drygt ett halvår sedan. Frågan kvarstår - "Lever distriktet?"

Utan information till "allmänheten" så blir det en stagnerande circle jerk för de initierade, och lite (om inget) nytt blod tillkommer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

0