Jump to content
Harry

Rollspel via nätet.

Recommended Posts

God dag kära folk, för ett tag sedan så flyttade jag till en ny stad och har velat hitta en rollspelsgrupp där. Det har dock blivit svårfunnet så nu tänkte jag ta nästa steg och sätta i hoppp en online grupp.
 så jag tänkte försöka dra ihopp en grupp och därefter se vilka dagar, vilket system och vad som helt enkelt passar bäst för oss alla som vill vara med, men huvudtanken är att det ska vara på en vardag.

Hittills så är vi två spelare som båda har lång erfarenhet av rollspel, jag själv har spelat i åtta år.
Jag ser helst att vi skulle vara mellan fyra till sex spelare inkluderat spelledare.
Jag har tidigare spelat, Coc, wod, dnd 5th, eon 4, dod 91, western, mutant, har nog spelat fler system än vad jag kommer ihåg men dessa är de jag minns på rak arm.

jag ser helst att ni har spelat rollspel tidigare.

när det kommer till vilket medium vi ska använda till att spela så är jag öppen för förslag men jag misstänker att det kommer bli något av skype, roll20, teamspeak eller mumble.
Så om ni är intresserade så pma mig eller skriv här i tråden :)

Hej

Jag är intresserad av att hänga på.

Det var ett tag sedan jag spelade för liksom du så hittade man ingen att spela med när man flyttade på sig och andra skaer dök upp i livet.

/Satorin

Guest Viktor

Hej! Hur blev det av med detta? ska ni lira eller inte för om det finns plats för en till så skulle jag gärna snacka mer med dig/er om info och sånna saker:)

Hejsan!

jag är definitivt intresserad (:

28 år, spelat mer eller mindre aktivt sen jag var 13.

men helt aktivt kan man väl säga att jag spelat i drygt 10 år (:

hör av hör av dig här eller pm eller mail: viklundjonas87@gmail.com om du vill veta mer (:

Hejsan, vilket system planerar du att köra?

Jag och en polare, vi är 35 och 40, har en ordinare grupp vi kör med fast vi båda känner att vi vill lira mer.

Jag har lirat sen jag var 14.

Har PM:at dig

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...