Jump to content
Guest Oskar

D&D i Växjö

Recommended Posts

Guest Oskar

Hej!

Jag har tidigare läst om att det fanns intresse av att starta upp en D&D-grupp i Växjö, men jag vet inte om det blev något av detta. Finns det fortfarande intresse? Jag är själv en väldigt oerfaren spelare, så jag söker egentligen både medspelare och en DM. Så om det finns någon eller några som är intresserade hör gärna av mig.
Jag tänker mig själv 5th edition, men har ni andra önskemål så är jag öppen för annat också.

Jag bor i Växjö och skulle kanske vara intresserad. Jag har aldrig rollspelat tidigare men är väldigt nyfiken på att testa och då jag inte kommer från Växjö visste jag inte riktigt vart jag skulle vända mig. Att spela via Skype har aldrig varit något alternativ för mig då jag vill komma ut och träffa nya människor - annars sitter man bara klistrad framför TV:n :P

Så om ni drar igång något och känner att ni saknar en nördig fantasy tjej så hojta till :)

Guest Anton Svensson

Hej alla trevliga D&D människor, har själv länge letat efter folk som vill spela Dungeons and Dragons antingen över skype eller runt ett bord. Har inte hittat särskilt många i Växjö området tills nu. Är väldigt intresserad att börja spela eftersom jag aldrig fått chansen :P 5e är väl det som gäller men har ni andra requests så går det också bra. Hör väldigt gärna av er om ni är intresserade! :D

Guest Oskar

Det var väl rackarn, jag har missat denna gruppen efter att jag själv skrivit i den och hoppat på en annan som fanns under "Spelare söker spelare". Då det är svårt att hänga med här alla gånger har jag skapat en Facebookgrupp nu, så om ni är intresserade är det bara gå in och gilla. Så får vi är fler än... mig, kan vi ju börja snacka ihop oss. Jag är själv väldigt oerfaren, så det vore ju trevligt om det fanns någon här som är lite mer kunnig (kanske någon som är sugen på att agera DM?) slöt upp. Annars löser vi det med!

https://www.facebook...62888360725257/

Vi är på gång att få ihop ett gäng nu faktiskt. Sök er till Facebookgruppen GAIN och gå med där, där finns en diskussion där vi är några stycken som anmält intresse. In och skriv om ni är sugna.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...