Gå till innehåll
DeBracy

Kickstarter för andra utgåvan av rollspelet Saga!

Recommended Posts

Kickstartern för andra utgåvan av Saga har dragit igång.

ca6696a8ca591102413857fd3706da2f_origina

Saga är ett fantasyrollspel med en detaljerad men välbekant värld, och enkla, välfungerande regler. Det är mer "riktig" medeltid än i många andra fantasyspel och nya utgåvan har uppåt 100 sidor nytt material i form av världsinfo, spelledarverktyg och annat godis.

SagaGames (Fantasy!, Svenska Kulter) ligger bakom spelet och MylingSpel (En Garde! III, Pirater!, Skuggornas mästare) hjälper till att sköta själva kickstarter-kampanjen.

Själv är jag en av de som bidragit med material till nya utgåvan, varav en del är hämtat från min blogg Nor Bannog där jag skriver om spelet Saga och diverse medeltidigheter, medan annat är nyskrivet.

Haka på kampanjen och stöd ett svenskt rollspel med fötterna i culture gaming och klassiskt äventyrande!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med 26 dagar kvar så har Kickstartern tagit sig lite drygt 60 % av vägen och det har tillkommit en del nya nivåer, bland annat paket med två böcker+pdf:er (en till dig och en att ge bort kanske?) och paket om fem böcker för spelföreningar eller grupper där alla gärna har egen bok.

Var med och stöd så vi det blir fler riddare i rimliga rustningar på spelhyllorna!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Än är det inte för sent för att vara med och kickstarta andra utgåvan av Saga!

Nu räknar vi tiden som är kvar av kampanjen i timmar istället för i dagar. I skrivandets stund saknas det mindre än 500:- för att nya versionen ska bli en stiligt tvåfärgstryck precis som den första versionen –två tjingade böcker till så är det säkrat!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu