Gå till innehåll
trollnystan

[Uppsala] Söker spelgrupp (rollspel, ev. också brädspel)

Recommended Posts

Hejsan!

Är Uppsalabo (Gottsunda) som gärna skulle vilja hitta en rolig och trevlig spelgrupp. Jag spelar med vänner ibland men det är sällan de har ork eller tid eftersom de har barn. Jag har spelat liiiite D&D 4E länge sen, annars har det varit EverQuest (ja, det finns en rollspelsversion :) ), MYCKET Dragon Age (ditto), lite Monster Hearts o Dogs in the Vineyard, Fiasco en gång... Tja, har smakat lite på mycket. Gillar också brädspel t.ex. Small World, Pandemic, Talisman, och sånt.

Är game för att spela en gång i veckan, varannan vecka, eller bara en gång i månaden. Helst inte färre än så. Ett annat plus i kanten är om jag inte är ensam tjej, haha :wink: Spelar gärna både spel som fokuserar på att slåss och spel som fokuserar på storyn, men helst en bra blandning av båda element.

Personlig info: Jag är 31 år gammal och bor ensam med mina två katter a la crazy cat lady. Är ganska lättroad och gillar att skoja till det ibland OOC.

Oh and if there is an English speaking RP group out there even better! I'm more relaxed when speaking English as it's my mother tongue.

Hoppas ni hör av er!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Hej,

Här är en till med rollspelsabstinens. Jag har ingen grupp eller spelledartalang, men väl engagemang och intresse. :)

Bor dessutom nästan granne med dig och är också tjej. ^^ Jag är öppen för i stort sett vilket system som helst, men föredrar som du en blandning mellan strid och story, seriös rollgestaltning och humor. Det viktigaste för mig är personkemin och att det går att koordinera våra scheman. Skolan är hård just nu, så det är i stort sett enbart söndagar jag kan spela. Har jag tur så enstaka vardagsskvällar.

Jag träffas gärna. Vi kan prata lite allmänt rollspel och lägga upp planer för hur vi ska hitta/skapa en grupp med tillhörande spelledare. ^^

Maila gärna mig om det låter intressant. :)jossa_86@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Ulf Bortomberg

Jippi! Två rollspelande tjejer! Jag heter Ulf och jag letar just nu efter folk som vill spela rollspel.

Jag är 41 år gammal och av den gamla svenska D&D-skolan då jag fumlade lite med de första äventyren på åttiotalet.

Sedan dess har jag inte spelat nånting men jag minns hur roligt det var!

Jag tror dock att rollspel lämpar sig ännu bättre för "vuxna barn" då en viss mognad bara förgyller glädjen i spektrumet mellan regler och lek!

Hursomhelst, jag är ringrostig men väldigt intresserad! (Ännu ett plus - Jag bor också i Gottsunda!) Hoppas jag inte är för sent ute...

ulfbortomberg@outlook.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej på er! Kull att se fler rollspelare i Gottsunda även om det är ett tag sedan ni skrev!

Vi är en spelförening som håller till just i Gottsunda och som just nu letar fler spelare, vi har i dagsläget endast 2 kvinnliga deltagare (att jämföra med typ 6 killar) så det vore ju trevligt med fler, även om vi välkomnar vem som helst! Om det är intressant, hör av er!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var ett tag sedan någonting skrevs här, men jag ska flytta till Valsätra i sommar och undrar om ni fortfarande håller rollspelandet igång.

Är småbarnsförälder så kan ha lite svårt att spela oftare än varannan vecka, men om det inte är ett problem så har jag stort intresse av att köra D&D5e.

Hör av er om ni fortfarande får Sverok-notiser :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mannchaa

Om några rollspels grupper fortfarande har plats kvar hoppar ja gärna in. Måste dock varna att ja är väldigt "green" och har mesta dels bara teoretisk erfaranhet tyvärr :/( tänk youtube liknande) 

Tror nog jag kan ge mycket glädje och lycka till gruppen och @#$% mycket sass xD 

/ Magnus Å(24) ( bor i kåbo för övrigt så är inte omöjligt att ta mig till gottsunda xD )

mannchaa@gmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.