Gå till innehåll
JonasNordgren

En röst i vildmarken

Recommended Posts

Hej jag heter Jonas Nordgren och jag har fått förnyat förtroende som kassör för Sverok Mälardalen. Jag är också en obotlig forumpostare. Det kanske inte märks, men styrelsen har använt forumet flitigt under det föregående verksamhetsåret. Men vi har använt det dolda styrelseforum som vi har tillgång till, medan det öppna forumet har varit väldigt dött.

Det kommer det att bli ändring på. Jag har bestämt mig för att regelbundet posta om sånt som kan vara av intresse för medlemmar i Sverok-föreningar i Mälardalen. Det kommer troligen att finnas tid och energi till det eftersom mina uppgifter som kassör bör gå på rutin under detta år.

Anledningen till att jag väljer just forumet som mitt medium är för att informationen på ett forum är strukturerad och har en mer beständig känsla än poster i ett löpande flöde. Det är lättare att gå tillbaka och hitta information när man "vet att jag läste någonting om det där...". Därmed känns det mer meningsfullt för mig att skapa information i bearbetad form och med lite djupare innehåll. Poster som säger mer än "titta hit!". Flöden är utmärkta för att uppmärksamma dagsaktuella saker och fyller en viktig funktion, men jag har svårt att engagera mig i den typen av synlighet. Det gör inget. Vi är alla olika och vi bidrar bäst genom att göra det vi är bra på och det som känns naturligt och roligt.

Detta innebär förstås inte att jag dissar Sveroks Mälardalens utmärkta facebook-grupp. Jag har för avsikt att jobba systematisk under året med att utvidga gruppens räckvidd och nytta. Men jag tänker börja här på forumet för att få fotfäste. Det kommer antagligen att kännas ungefär som att prata i ett tomt rum, men även om bara ett fåtal läser vad jag skriver så vet jag av erfarenhet att skrivandet hjälper för att få ordning på de egna tankarna. Och en fördel med att dela med sig av sina tankar är att man med lite tur kan få negativ kritik. Negativ kritik är det bästa som hänt sen Settlers. För vad man gör rätt har man ofta väldigt bra koll på, men det man gör dåligt beror det ofta på hemmablindhet, okunskap eller brist på erfarenhet. Utan negativ kritik vet man helt enkelt inte vad man behöver jobba på. So bring it on! You can only make me stronger!

Nog om det. Så vad kommer man att kunna läsa om i mina poster? Jag kommer troligen att skriva om:

• Saker som styrelsen planerar att göra under året.
  • Vilka våra föreningar är och vad de pysslar med.
  • Sverok i allmänhet.
  • Konvent och annat kul som händer.
  • Enskilda personer i distriktet som förtjänar att lyftas fram (inte säkert att tiden räcker till, men det borde göras).

Slutligen vill jag tacka samtliga Sverok-medlemmar i Mälardalen för deras hårda arbete att finna de klokaste, vackraste och mest visionära ombud som vandrat på denna jord. De floder av blod, svett och tårar som ni utnjutit i denna episka kamp för Sveroks framtid har gjort det möjligt för mig att få fortsätta ett år till i styrelsen för det unga, starka Sverok-distrikt vars inspirerande arbete kommer att få en historisk betydelse för kommande generationer av spelare. Jag bugar djupt i hänförd andakt inför den övermänskliga vishet som ni har demonstrerat i denna gärning!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.