Gå till innehåll
manne99

[Stockholm] Spelare/spelgrupp för rollspel

Recommended Posts

Hej,

Söker spelare/spelgrupp för att på så vis damma av mitt gamla rollspelsintresse. Periodvis har det blivit mycket rollspelande (som spelare) men pga vuxenlivets åtaganden och förpliktelser har hobbyn blivit lidande.

Har främst erfarenhet av Drakar & Demoner (modell Ereb), ”gamla” Mutant, ”Nya” Mutant, Mutant Chronicles, Dungeons n Dragons, Eon (tidiga versionen), Neo-Tech, Burning Wheel, Harn Matster mm

Skulle gärna få lite kontinuitet i spelandet och utifrån min nuvarande familj- & arbetssituation innebär det nog 1-2 ggr/månad, gärna förlagt till helger.

Jag är strax över 35 och bor relativt centralt i Stockholm, dock relativt flexibel och rörlig. Är öppen för förslag på regelsystem, världar mm även om jag för tillfället är väldigt sugen att prova Fria Ligans Mutant År 0.

/Manne

mh.deepdown@gmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är också intresserad.

38 år, bor i Kungsängen, jobbar i Sumpan, har SL-kort.

I min ungdom spelade jag Drakar och Demoner, Mutant, Kult, sagan om ringen mm. Testade såklart på andra spel också.

Äger lite olika spel. Ska jag nångång spelleda blir det Kult.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lördag funkar bra för mig. Jag har lite familjeåtaganden på kvällen, men förmiddag/lunchtid etc. funkar alldeles utmärkt.

Ska vi säga klockan 12 i närheten av Hötorget? Waynes eller Espresso House i konserthuset, Vetekatten en bit ner på Kungsgatan eller Espresso House på Vasagatan är några förslag på lokaler...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Café panorama gissar jag att folk menade, eftersom uteserveringen på taket troligtvis inte har öppnat än. Man får väl ta på sig sin nördigaste t-shirt, alternativt ta plats och lägga en uppsättning tärningar på sitt bord :-).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blir toppen. Samma sak här, har nog inte så många nördiga T-shirts o mina tärningar kan vara nerpackade någon stans (det här med att flytta är inget bra!) men några t6:or borde man ju kunna skaka fram.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inte hört nåt om övertid än och vi lär nog hitta varandra :).

Instant: Du och jag var väl båda i den spelgrupp som träffades nån gång bara? (Mutant) I så fall känner ju vi igen varandra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu