Gå till innehåll
Chryckan

Börja med Warmachine/Hordes

Recommended Posts

Har lite smått gått och snöat in mig på Warmahordes (främst Warmachine) och funderar på att ge mig in i leken. Känner dock att jag skulle vilja pröva på att spela det hela en gång innan jag plöjer ner en massa pengar i figurer och böcker så att jag vet att jag tycker om det.

Så är det någon som vet om det finns en butik eller förening i Stockholm som ibland brukar dema Warmachine så man kan dyka upp och testspela?

(Kollade efter pressgangers men det verkar inte finnas några i Stockholm.)

Sen är det någon som kan rekomendera någon butik som säljer figurer och tillbehör till en billig penning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det spelas aktivt i Unionens lokal på Hägerstensåsen, vi har inga demotillfällen, men det ska nog gå att fixa någon form av demospel.

I februari börjar vi en ny journeymenliga där man börjar med en factionbox och går sakta uppåt.

Vi har en Facebook-grupp https://www.facebook.com/groups/4859119 ... 7/?fref=ts.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den där Journeyman ligan låter faktiskt lite intressant. Vore kul att få höra lite mer om den så som vad förutom faktion boxen den annars kommer inbegripa och vilka krav det kommer ställas på målning och utökandet av armérna.

Men som sagt jag skulle vilja testa det en gång, för även om warmahordes kräver färre gubbar an GW's spel så kommer en 15pts armé lätt kosta någonstans mellan 500 till 1000 och en större gå på ett par tusen. Känns lite mycke att lägga på något jag inte vet om jag tycker om.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kommer tyvärr själv inte kunna spela tidigast nästa helg, men det brukar spelas på tisdagkvällar. Mitt tips är att gå med i gruppen på Facebook och kolla om någon kan tänka sig att dema. Annars kan jag som sagt senare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns Hobbycenter på Karl Johansgatan 7, ligger typ vid sjöfartsmuseet dom säljer inte Vallejo men dom kanske har Tamiya färger, har inte provat dom själv men hört mycket bra om dem.

Sen finns även Alfahobby, dom ligger på Räntmästaregatan 8, ligger några minuter gångväg från Redbergsplatsen. Tror dom har Vallejo där och lite andra färger också.

Men jag hade nog kollat Alfahobby, men kolla deras öppetider, har för mig dom kan vara lite konstiga

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu