Gå till innehåll
jala

Webb sändningen

Recommended Posts

Mötet tar väldigt få annonserade pauser men vi har ambitionen att använda dem. Hade vi vetat om pausen vid 16-tiden i förväg hade vi definitivt använt den. Att den kom så plötsligt gjorde att vi inte hade möjlighet att använda den. Vi försöker att inte störa för mycket i mötet och hoppas att vi ska lyckas hålla oss till detta bättre under morgondagen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan säkert lösas genom någon form av förvarning att en oanonserad paus är påtänkt, för att fylla pauserna med innehåll och få en intressantare sändning kan ju bara ge mer engagerade tittare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

5min i timmen är ofta och lite.. Bra paus men tror 10min per 2tim är bättre - blir lätt kö till toaletter och annat.. med 10min så hinner man också fika i sig nån frukt eller dylikt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns en gräns för hur länge du kan hålla fokus och den är kortare än två timmar. Man får lägga till 5 minuter också för att folk ska komma ut och in i salen. Frukt kan man äta under mötet (det brukar jag göra); där brukar det snarare vara att hämta den som kan störa. Gällande toa så kommer inte alla att gå på toa en gång i timmen, men där handlar det förstås om hur välförsedd byggnaden är. Sedan kompletterar man som sagt med lite längre pauser också. Exakt schema kan presidiet antagligen lägga upp, men jag upplevde att det var lite för få pauser nu sist, vilket också märktes iom att det kom upp som ordningsfråga ett par gånger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man tar korta pauser ofta kanske folk också rör på sig om de behöver, men huvuddelen håller sig nära sina platser och tiden det tar att återsamlas minskar, eftersom en stor majoritet alltid drar till sig folk snabbare än en tom sal.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu