Söker rollspelare för studie
0

1 inlägg i detta ämne

Hej,

Jag gör mitt mastersarbete på Göteborgs universitet, där jag utvecklar ett datorbaserat verktyg, Stagehand, för att förbättra inlevelsen för bordsrollspel. För att se till att verktyget blir användbart i riktiga spelsituationer behöver jag testa det på verkliga spelare under utvecklingen. Ni kan läsa lite om verktyget på hemsidan http://stagehand.se. Jag letar efter spelledare och spelargrupper som vill vara med och testa. Det gäller ett antal olika sorters sessioner; träffar med enskilda spelledare där vi testar hur det är att förbereda ett äventyr med Stagehand samt träffar med hela spelargrupper där vi testar hur verktyget fungerar under en spelomgång.

Nu närmast handlar det om sessioner med spelledare där jag visar upp en tidig version av systemet och för en dialog om hur det kan vidareutvecklas för att bli så lättanvänt som möjligt i en spelsituation. Det rör sig om en session på kanske en timme, som helst äger rum någon gång runt denna helg (23-24 november), men jag kan förstås anpassa mig efter när ni själva har tid.

Är ni intresserade av att delta, eller har frågor kan ni nå mig här eller på dev@stagehand.se.

Mvh,

Peter Holm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

0