Magic spelare i Göteborg ?
0

2 inlägg i detta ämne

Hej,

Vi är ett gäng som nyligen har börjat spela MTG (m14 release, några har spelat mtgo).

Jag är dock nyfiken på om det finns föreningar i Göteborg som spelar MTG på alla nivåer, brainstorm, gameplay och allt omkring MTG ?

Wizardgames och andra ställen finns men det är mer turneringar och events. Vore trevligt att ha lite fler speltillfällen och en större spelarbas !

Tacksam för alla tips.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vasa Gaming?

Ligger centralt, har både mer seriösa turneringar samt casualtunering en gång i veckan.

Standard på fredagar, Modern på måndagar, Legacy på tisdagar, casual på onsdagar och någon gång utannonseras mer ovanliga format inklusive Vintage.

Vet ni vilket format ni är intresserade av att spela? Om ni är nyblivna spelare och inte vill ha en för stor kortbas att välja bland så är ju Standard vanligt att börja med. Då spelar man endast med kort från de senaste expansionerna.

Tycker man det blir lite för kompetativt att spela turneringar så finns som sagt casualtunering där fokus ligger på att ha roligt och vinna är inte det viktigaste.

Från eftermiddagen och framåt brukar det alltid finnas någon som vill spela på Vasa Gaming om man helt vill undvika turneringar till en början.

Själv dyker jag mest upp på tisdagarna för att spela Legacymagi då det tilltalar mig mest men är kanske inte det första formatet man ska ge sig in i om man aldrig spelat tidigare då kortbasen är stor och det hela blir lite mer komplext.

Hoppas mitt babbel kan vara till någon nytta..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

0