Jump to content
Sign in to follow this  
ivrg

Varning: Oseriös säljare

Recommended Posts

Ragnar Öhman, boende i Beddingestrand, har varit inblandad nu i ett antal affärer med andra figurspelare.

Han lurade mig på en liten summa och han har lurat andra jag haft kontakt med på större summor.

Om ni ska köpa något av han så träffas ansikte mot ansikte annars inte alls.

Oj, det här låter tråkigt. Jag skulle dock vilja säga att jag har gjort ganska mycket affärer med honom genom åren utan att bli lurad. Vill minnas att det ibland strulat lite men jag har alltid fått min betalning eller mina figurer i slutändan.

Utan att känna till några detaljer så hoppas jag att det ändå löser sig och att figurer och pengar kommer till rätta. Speciellt då han och jag använder samma nick och därför blir ihopblandade ibland på några forum!

Det ska det väl inte göra tror jag. Men jag hoppas att ni kan reda ut det på något sätt i alla fall, jag har själv suttit i till synes hopplösa situationer där jag har betalat eller skickat figurer för att sedan mötas av total tystnad från motparten, det är aldrig kul. Men det har i princip alltid gått att reda ut i slutändan även om det har tagit (orimligt) lång tid ibland.

Lycka till!

Gjorde en stor deal med personen och han hittade på nya deals så som han tyckte det passade.

Han tyckte bland annat att jag hade fått det för billigt så han tänkte behålla saker som jag ändå skulle ha fått med gratis.

Deal är en deal och då ska allt med som man har kommit överens om.

Ha helt slutat att handla från den personen, han är ganska flitig på att sälja saker på tradera

Gjorde en stor deal med personen och han hittade på nya deals så som han tyckte det passade.

Han tyckte bland annat att jag hade fått det för billigt så han tänkte behålla saker som jag ändå skulle ha fått med gratis.

Deal är en deal och då ska allt med som man har kommit överens om.

Ha helt slutat att handla från den personen, han är ganska flitig på att sälja saker på tradera

Sen är väl Ragnar Öhman och Ohman samma person...:)

Ja, på 40k.se är det samma person. På i princip alla andra figurspelarforum så är det jag som döljer mig bakom nicket Ohman.

Guest

Ohman på tradera, en aktiv säljare där, är inte Ragnar Öhman som sysslar med lurendrejeri.

Jag har talat med andra som också haft med han att göra.

Han kan ljuga om att modeller gått sönder. Vill inte gå in på detaljer här.

Han kan skicka över en lista på ett antal modeller han ska sälja och sen

skickar han inte dom modellerna. Utan kanske skickar en del av dom och sen när köparen påpekar

det så låtsas han som det regnar.

Då det inte finns något som kopplar användaren på vårt forum "Ohman" till den Ragnar Öhman som diskuteras i tråden vi vill jag att det inte används några påhopp mot andra användare på forumet.

Med detta vill jag dock inte säga något om att ni inte ska varna om oseriösa användare, dock skall man för den saken inte hoppa på andra användare på forumet.

// Oliver, Administratör

Har också gjort ett flertal deals med honom, sista dealen med honom var för två år sen. Hade beställt 3 Forge World modeller för en större summa som han skulle måla åt mig. De blev aldrig klara, han hade dem kvar hemma hos sig en längre tid, de blev aldrig målade på grund av hans konstanta styrke träning. Så det slutade då med jag sade han fick skicka modellerna ofärdiga. Men de kom aldrig. Han påstår att de måste ha försvunnit med posten.

PGA av våra tidigare deals så hade jag egentligen ingen anledning till att misstro honom, men jag blev självklart lite misstänksam med tanke på att han har haft historia med pengabrist då och då.

Även om han erbjöd sig två år senare att skaffa nya modeller att måla åt mig (dock gick vi aldrig in på priset, vilket jag misstänkte han skulle göra om jag skulle ha sagt ja, istället för att kompensera för de som har försvunnit) så sade jag nej, jag ville inte betala ytterligare en stor summa för dessa modeller, och med tanke på att dessa modeller nu har nerfats ner så kände jag ingen som helst anledning till att använda dem i min armé. Och jag kommer nu inte att göra några fler deals med honom.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...