Gå till innehåll
HokosPokos

[Stockholm] Söker personer att lira Mutant

Recommended Posts

Är 21år och har inte spelat bordsrollspel sen jag var runt 13. Minns hur grymt kul jag hade och vill ge det en ny chans. Spelade främst DoD "på den tiden" men hann spela Gamla Mutant de sista två, tre gångerna. Är helsåld på det scenariot så därför söker jag främst en grupp som spelar Mutant. Vilken version spelar ingen roll förutom kanske Mutant RYMD/Chronicles (lite för mycket warhammer 40k)...

Så om någon grupp är intresserad att ta in en till medlem så är det bara att PMa!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ägt (nya) Mutant och tillägget Techno 2090 Noll men det blev aldrig att jag spelade det (eller något annat rollspel). Nu har jag införskaffat begagnat samma lådor igen och det vore riktigt kul att få köra. Ännu mer intressant är det nu när Fria Ligan håller på och tar fram Mutant: År Noll - http://frialigan.se/mutant-rollspel-efter-undergangen/.

Vore verkligen kul att få ihop en grupp och köra Mutant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med "nya mutant", menar du Mutant 2089? Det vore väldigt intressant och testa också.

Kul att du hörde av dig! Har fått en annan snubbe på tråden från ett annat forum. Tänkte att man satsar på en grupp om fyra personer.

Ja, det ska bli kul och se vad Fria Ligan har knåtat ihop med Mutant: År Noll. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Är en 37-årig kille som i mina yngre dagar spelat främst DoD, Mutant och Chock och som tycker det vore riktigt skoj att komma igång att lira igen på lämplig kontinuerlig basis och ambitionsnivå. Mutant är riktigt skoj. När och hur har du/ni tänkt er? Plats för en till?

Mvh

Matte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är med på om det finns plats!

Jag har spelat lite av varje och har erfarenhet av både svenska och utländska spel.

Dessutom är jag kul att ha med i en spelgrupp :P

Hoppas vi hörs!

/C

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tja jag som hokuspokus redan vet är intreserad jag är 23år bor i salem har en 3a för mig själv så vi kan hålla till hos mig annars så finns det en lokal som heter Dragon's lair på kungsholmen man måste dock bli medlem i föreningen,

Medlemsförmåner

1 juli 2012

Via Sverok får vi bidrag från Ungdomsstyrelsen baserat på antalet medlemmar. Därför kan vi erbjuda en rad förmåner till de som betalar avgiften. Enligt Sveroks rekommendationer har vi sedan 2011 en medlemsavgift på 50 kr.

Lokalkort till spelrummen för en dag kostar 20 kr, som för enkelhetens skull betalas via butiken på övervåningen.

Om du väljer att bli medlem får du flera fördelar:

Du får lokalkort för 3 dagar att utnyttja när du vill. (Värt 60 kr.)

Du kan köpa lokalkort för hela veckor, månader, kvartal eller år och spara pengar. De kostar 30, 50, 100 respektive 300 kr, så med lokalkort för hela året betalar du mindre än 1 krona per dag att använda spelrummen!

Om du spelar på datorerna får du bonus när du laddar ditt konto med minst 50 kr.

Genom vårt samarbete med butiken får du tillbaka 25 kr varje gång du köper något där för minst 250 kr, om du har ett aktivt lokalkort för minst 3 månader.

Om du har några frågor om medlemskapet kan du skicka dem till föreningens ordförande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det går även såklart att vara på Sverok Stockholms kansli i Kristineberg. Kostar inget som förening/medlem i Sverok Stockholmsdistriktet. Då jag både är medlem i flera föreningar i Stockholmsdistriktet samt ledamot i Sverok Sthlms distriktsstyrelse tror jag inte det skall vara något problem. Bästa är dock att boka lokalen via en förening i Sverok Sthlm. Då kostar det inget. Finns en del olika rum där samt kök och toaletter m.m.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller på och kollar om det går bra att boka lokalerna i min vanliga spelförenings namn, SMASH, då det behöver bokas i egenskap av förening i Sverok Stockholm. Förhoppningsvis skall det inte vara något problem, men jag måste kolla med min styrelse först.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sen kan det kanske också funka att ha det i studentkårens lokaler på Södertörns högskola i Flemingsberg, där min spelförening SMASH håller hus. Vi har spelhäng där varannan torsdag kväll 16:00-22:00 samt sista söndagen i varje månad 14:00-22:00. Ingen kostnad för lokal eller att delta. Och jag fick förslaget från en i min styrelsen om att om vi har fler gånger kanske ha söndag då det ej är spelhäng i de lokalerna. Om det inte är för långt att åka såklart.

Men har fått grönt ljus från minst en i min styrelse där (SMASH) om att det är okej att boka Sverok Stockholms lokal för rollspel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det någon av er som mailat Sverok Sthlm om detta nu? Jag har lagt in en bokning redan på måndag. Vi har nämligen fått mail från någon "Zacharias" om just måndag och Mutant...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är jag som är Zacharias.

Grymt, då spikar vi nu på måndagen den 20maj! Jag har tidigare skrivit runt kl 19-20 till alla men det var ju förutsagt att SwYck inte kunde tidigare.

Så ska vi säga kl 18? 19?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då kör vi kl 18 i Sveroks kansli i Kristineberg. Och som swYck sa, inget problem om folk kommer lite senare. :)

SL kommer finnas som fixar ett kort äventyr.

Någon som kan ta ansvar att ta med tärningar? Jag kan fixa formulär.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror jag kommer ha tid för att stanna och göra en karaktär men inte spela ett äventyr, är gymnasielärare och det är sluttampen av terminen, har lite att rätta om man säger så :/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske lite sent, men skulle det vara okej för folk att flytta fram det till 19:00 (eventuellt 18:30)? Har fått ett viktigt möte med SFBokhandeln i ett annat ärende (www.akt-stockholm.se) vid 16:30 som jag måste på, och det vore dumt att komma sent till Mutantträffen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vem är spelledare?

Vore bra att veta om det finns några riktlinjer eller någon idé att utgå från, alternativt om en sådan önskas av spelarna. :P

I så fall kanske den kan framföras här, eventuellt gör det då inte så mycket om inte alla dyker upp samtidigt eftersom folk ändå ska börja pilla med sina gubbar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu