Gå till innehåll
Gäst Nikola

Fråga ang bidraget.

Recommended Posts

Gäst

Hej det är så att jag och mina kompisar har startat en ny föreninig. Alstar Roleplaying, min fråga är nu i väntan på att kunna söka bidraget, den 29mars, så märkte jag att alla som skickade in årsrapporten (vilket vi gjorde så snabbt vi kunde, den är godkänd o så) senare än slutet på januari bara skulle få 75% bidrag för att man var sen med det. vilket vi då var pga att vi inte hade någon förening. Stämmer det för nya föreningar också? Kan jag alltså räkna med att vi kommer få 75% av total summan istället för den fulla summan?

MvH Alstar roleplaying!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Er förening är antagen som medlemsförening i Sverok under 2013, vilket betyder att ni har fram till 31 januari 2014 på er att rapportera innan era bidrag sänks till 75%. Det du har läst om gäller för föreningar som ännu inte rapporterat för 2012.

Eftersom ni ansökte till Sverok genom starta.sverok.se har ni i praktiken redan fyllt i era uppgifter för 2013, så ni behöver inte oroa er. Under året kan ni sedan lägga till fler medlemmar om/när de dyker upp, och uppdatera er verksamhetsrapport om ni vill (även om ni inte behöver). Det här gör ni i föreningsdatabasen, eBas.

Allt lugnt, alltså!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.