Jump to content
Sign in to follow this  
Morn

ÅM 2013 - frågor

Recommended Posts

Har några frågor gällande den redovisningen ni presenterat.

Kansliet utfall: -84 582 budget: -15 000

ni skriver att det är för avskrivninger ligger där samt 2 hyror. Men ni nämner inte hur mycket kanslikostnaderna landade på.

jag har räknat och fått fram detta.

Månadshyra = 18 420 (2x = 36840)

avskrivningar = 21 048

då får vi utfall på -26 694 kr vilket är 11 694 mer är budget. Varför blev den större än planerat?

i årsbokslutet så kan jag läsa (om jag läst rätt) att avskrivna skulder är på 74 102 (läser det som hete "årets nedskrivningar). Detta ligger under övrigt posten. vad är då de övriga 14 519 kr som står i resultatsammandraget?

Om jag tolkat siffrorna fel så ber jag om ursäkt och hoppas att någon rättar mig

Projektbidrag: varför delades det ut 39 000 mindre än budget. var det färre som sökte? eller färre som levde upp till dom krav som vi har?

Marknadsföring: varför har den blivit så hög? mer än dubbelt så mycket som i budget.

följdfråga på det. Vad har den satsningen resulterat i.

Ni skriver i verksamhetsberättelsen om målet att få 1000 likes på facebook.

Hur har ni under hösten jobbet med göra detta till en verklighet?

Sen hösten så har både Facebook, forumet och hemsidan för Sverokstockholm varit helt död. Nästan inget har uppdaterats ifrån Styrelsen. Detta trots att det kommit in konkreta frågor där någon i styrelsen borde svarat på. Varför blev det så?

När kommer protokollen (färdiga och justerade) ifrån styrelsemötena finnas tillgängliga på nätet för oss att ta del av? Kommer Åm protokollet från förra året finnas klart innan mötet på lördag?

//mårten

Så snart jag får tid och lite mer ork skall jag sätta mig ner och lägga upp ett antal styrelsemötesprotokoll som jag har fått från i år och lite året innan, har jag för mig att det var.

Protokollet från de två senast årsmötena finns på hemsidan. Dock finns inte protokollet eller handlingarna för det extrainsatta hösten 2011 och handlingarna från det extrainsatta 2012 saknas. Vore bra om de kunde hittas.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...