Gå till innehåll
David Gustavsson

Vad hände på årsmötet?

Recommended Posts

Under ledning av den eminente mötesordföranden Berglund, hölls bra diskussioner och framträdde en gemensam god vilja på mötet, även om alla inte nödvändigtvis tyckte likadant.

Motion 1 och 2, gällande att ändra stadgarna för att reflektera förbundets ändringar bifölls.

Motion 3, gällande ett fristående distrikt gick till beslut att utredas vilket bifölls.

Styrelsen blev inte enligt valberedningens förslag, utan en annan blandning.

Tärningen fick avgöra vem som fick den sista platsen i styrelsen.

Det diskuterades vilka spel som styrelsekandidaterna gillade och att de som var intresserade av att ingå i styrelsen till stor del bestod av ett fåtal föreningar, många vilka har direkt anknytning till Spelets Hus och att distriktet är mycket mer än Spelets Hus.

Frågan om att och vikten av att engagera och behålla fler kvinnor gav upphov till en konstruktiv diskussion.

Det uppstod lite diskussioner om valberedningen och dess arbete och förslag på hur det kanske kunde gå att hitta fler kandidater diskuterades.

Budgeten för 2013 beräknas ge ett överskott, primärt för att distriktet inte gör av med tillräckligt mycket av de pengar det får för Halland.

Det diskuterades att ta ut en medlemsavgift av föreningarna för medlemskapet i distriktet, vilket avslogs.

Verksamhetsplanen antogs, med några mindre ändringar.

Budgeten likaså, vilken är mycket lik föregående års budget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För första gången jag varit på ett årsmöte så var det en livlig debatt om vilka som skulle ingå i styrelsen och jag var mycket glad över att det fick ta sin tid. Annars så är just valet av styrelse något som man hastar förbi eftersom man har tidsbrist och ibland kan man undra om folk har en aning om vem man väljer till vad. Denna gången så känner jag att alla i rummet hade bra koll på vad de olika kandidater stod för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu