Gå till innehåll
daflum

Rollspelare söker folk(Trollhättan)

Recommended Posts

Goddagens, som titeln antyder så letar jag efter rollspelande människor i Trollhättans trakter. Är en 23-åring som är relativt rollspelserfaren för sin ålder och skulle gärna vilja spela lite rollspel med folk. Har redan en grupp som jag mest spelledar i men skulle vara trevligt att vara med lite nytt folk, antingen som spelledare eller spelare. Äger en hel del spel själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej vi är ett gäng killar i varierande ålder från 22 - 40+ med varierande rollspelsvana som träffas cirka en gång i veckan/varannan vecka och lirar lite olika rollspel.. I dagsläget är det uppdelat på 2 grupper en där vi jusst nu håller på att ta oss igenom undergångens arvtagare kampanjen i Mua och en grupp där vi kör kingmaker kampanjen i pathfinder ...

tilläggas skall att vi håller till i Uddevalla , vilket är 20-25 minuter med bil och 30 -35 minuter med buss från trollhättan .

i pathfinder kampanjen så är det folk från trollhättan som är bilburna som åker till uddevalla så samåkning med dom skulle nog kunna gå att ordna om intresse finnes , tilläggas skall att i pathfinder kampanjen så kör vi på engelska eftersom en del av dom som är med är engelskspråkiga

om det låter intressant så tveka inte att slänga iväg ett mail

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej hej!

Jag är en rollspelande tjej på snart 23 år som bor i trollhättan och jag letar också efter andra rollspelare!

Jag har spelat av och till i några år med en grupp vänner men har efter flytt till trollhättan tänk hitta nytt folk att spela med.

Hittils har jag bara varit spelare och känner mig inte redo att ge mig på att spelleda än, men det kommer kanske nån dag!

Har spelat bland annat Vampire: The requiem, World of Darkness, Mutant undergångens arvtagare och har kort prövat på Trudvang och Black Crusade.

Låter jag intressant kan du kontakta mig här. :)

Kommer hålla koll på tråden också.

Edit:

Har även spelat Star Wars. Spelade en spion vars namn jag aldrig kommer ihåg eftersom alla använde hans kodnamn... xD

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej där, Eftersom jag även försöker sätta upp en grupp i Trollhättan så är du mer än varmt välkommen, jag är van vid att vara spelledare så det är lugnt, jag är bara tacksam om det finns spelare att lira med då flera i min ordinära grupp har mer begränsad tid än en student som en själv:P

Och din resume av spel passar mycket bra då vi kör typ mutant, trudvang, vampire: the masquerade och jag själv är sugen på black crusade, men så äger jag redan massa saker jag vill spela men som tidigare nämnda tidsbrist hos en del gör omöjligt. Så ja än en gång är du välkommen till gemenskapen om du vill:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå!

Hoppar in på den här tråden med. Är kompis med DeaLucia så vi är två tjejer som letar spelgrupp. Så vi spelar ju gärna tillsammans.

Har spelat en del, de jag spelat mest är Mutant: Undergångens arvtagare, Trudvang och Götterdämmerung.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Letar ni fortfarande fler spelare? Jag är en 39-årig fd. rollspelare. Drakar & Demoner, Gamla Mutant, Star Wars D6 & annat från gamla 90-talet. Har länge funderat på att börja spela igen, men min gamla spel grupp är spridd över hela norden nu för tiden & vi ses inte allt för ofta. Och inte för att spela när det väl händer. Så nu tänkte jag se om det finns någon som rollspelar aktivt runt Trollhättan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej du. Ja det finns allt plats. Just nu har vi kickat igång Trail of Cthulhu(med mig som SL) och där finns det allt plats för en spelare till. Vi spelar vid lite varierande tider på varierande vardagar då alla av oss fortfarande är studenter. Låter det intressant?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå!

Prövade Nån form av Lovecraft rollspel för en herrans massa år sedan. Läser om hans böcker med jämna mellanrum så det passar mig nog.

Vad det gäller tider så är jag rätt flexibel. Jag jobbar intensivt vissa perioder & är ledig längre perioder där emellan.

Jag kan ju hänga med nån kväll så får ni se om ni orkar ha med en gammal gubbe i gänget.

Hur, när var etc?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är en 20-årig kille som nyss flyttat till Trollhättan. Spelar med några andra polare över roll20 men det är ganska inkonsekvent :/ Har framförallt spellat DnD 5:th, men också lite Dark Heresy och något till... :P Mest Fantasy med andra ord

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Hur har det gått här? Är en spelare/SL som har flyttat ner till regionen och är väldigt sugen på att utöka mina gamla vanor. Skulle väldigt gärna hitta en grupp som spelar lite återkommande, gärna helger. Har en extensiv samling spel och SLar gärna. Finns det fler där ute? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej jag är en 34 årig man som lettar efter en rollspel grup i trollhätan jag har spelat nästan alla typer av rollspel så någuluda erfarn. Är riktigt sugen på d&d men är nog på det mesta 😀 jag jobbar litte oregelbundet me är ledig på helgerna för det mesta. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu