Gå till innehåll
pöniz

Erebaltor.se bjuder på Palinor

Recommended Posts

För er som fortfarande spelar i (eller vill komma tillbaka till) spelvärlden Ereb Altor kan jag tipsa om att Erebaltor.se har släppt en pdf om landet Palinor.

Erebaltor.se är ett fan-projekt med målet att fördjupa och vidareutveckla den spelvärld som Äventyrsspel skapade. Allt sker på ideell basis och de färdiga dokumenten (med både bra layout, schysst innehåll och läckra illustrationer och kartor) släpps för fri nedladdning på hemsidan.

Ord från huvudskaparen av Palinor:

En ordensstat i norr, låst mellan bittra fiender, vars tappra riddarbröder stöds av from svartkonst.

Det är med viss stolthet jag presenterar en riktig långkörare från Ereb Altor.se, projektet och hemsidan som renoverar och fördjupar Äventyrsspels gamla spelvärld.

Palinor är nästan lika gammalt som forumet, och är en blandning av kära gamla bekanta (Ransard, Lysande Vägen, Nargur) och friska nya grepp (from nekromanti, centraliserad ordensstat och brokig blandkultur).

Ta er en titt för en nostalgitripp som jag hoppas kan bjuda på några uppfriskande överraskningar.

Skrivet tillsammans med de fantastiska människorna Ereb Altor.se.

Jag var med som en av korrläsarna i slutfasen och mitt intryck är odelat positivt. Jag har nog aldrig haft så roligt när jag korrat en text, för övrigt. Det är lite häftigt att en spelvärld som för mig varit känd som ett inkonsekvent lapptäcke nu kan kännas så sammanhängande, dynamisk och originell. Jag älskar kulturskiftningarna och hur alla folkslag så tydligt och logiskt färgas av varandra.

Dokumentet finns för nedladdning här.

Kolla gärna in projektet i allmänhet också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu