Gå till innehåll
mordoten

EPIC fans assemble!!

Recommended Posts

Tänkte kolla om det finns några EPIC-spelare där ute!

Vilket system spelar ni med (Armageddon eller Netepic)? Vilka arméer spelar ni med?

Och även tänkte jag göra en liten intressekoll om några skulle vara intresserade av en speldag med inriktning på EPIC som skulle kunna arrangeras här i Norrköping... :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Ingen alls??

Består Sveriges GW-fans av 99.9% 40K spelare...? Oh du milde spelskymning...

Hallå där från din gamla protegé från en helt annan bransch som involverar svettiga män i tighta trikåer.

40k är so 90's. Det finns en rad modernare och bättre spelsystem numer.

Warmachine/Hordes, Infinity, Malifaux mm.

Nu har jag dessvärre flyttat till Stockholm men annars kunde jag visa dig iallafall något av dem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med Malifaux är nog min absoluta favorit just nu även om Warmachine/Hordes är riktigt bra det med.

När det gäller GW så är ju Battlefleet Gothic en mycket bra spel det med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte faktiskt Malifaux reglerna och läste igenom dem. Verkar vara ett riktigt schysst spel! Warmachine/Hordes har jag aldrig provat.

Nu är ju jag så där gubbtjurig och vill hålla kvar i 40K universumet i mina spel. Dock tycker jag 40K reglerna i 4:e och 5:e utgåvan var extremt glädjedödande och enkla vilket gjorde spelet värdelöst för min del.

Lösningen blev att designa ett eget hopkok av regler (Gunhed 40K), samt börja lira lite andra regelsystem (Epic). Nu hittade jag dock Pocket warhammer vilket jag tycker är ett riktigt kul initiativ (älskar alla "fuck you" initiativ mot giriga företag!) https://sites.google.com/site/pocketw40k/ och faktiskt blev jag lite sugen på att prova spela 40K igen då någon övertygade mig att 6:e utgåvan är mycket mer intressant och komplex än 4:e och 5:e. Så lite 6th edition pocket warhammer ska man allt prova! :D

Men nog tjatat om det. Är mest intresserad av att hitta fler Epic-entusiaster och se vad vi kan åstadkomma tillsammans här i landet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, då EPIC verkar lika populärt som att döpa sina barn till Adolf i tilltalsnamn så kan jag ju kolla om någon titta över länken till pocket warhammer och blivit sugen på det? Har lite idéer till ett större projekt med hjälp av denna version. Om någon vill höra mer så är det bara att säga till...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har två epic armer hemma runt 3000p styck, samt titaner csm samt sm, Har tom 1st edition byggnaderna (dom i frigolit) samt dom klassiska pappershusen kvar.

Har dock sålt av lite under åren, mest gamla wardens och knights samt all mina orcs "snyft" eftersom dom mest låg och samla damm i källaren samt aldrig spelades, till några som verka spela spelet vilket var uppskattat.

Försökte demo för folk i min gamla förening men intresset var noll vilket var synd då dom var så öppna för andra spel förutom GW (främst warmahordes)

Körde med 2nd edition reglerna vilket Netepic är baserat på. Epic (netepic) har fortfarande dom bästa reglerna GW har gjort genom åren, främst pga order reglerna och snapfire. Samt alla Titaner. Känslan att spränga 10 våningshus fulla med SM med en titan är obeskrivlig :) .

Sen fluffmässigt är det 10 gånger bättre än 40k för tillfället då man verkligen kan bygga en lista som man vill, främst då för chaos.

Rekommenderar verkligen folk som spelar 40k att kika på Netepicreglerna och ge det en chans:

http://www.netepic.org/

Här är en kille som kör epic rätt hårt (dock armaggedon) han gör bla skitsnygg epic terrräng:

http://onyxworkshop.wordpress.com/epic-armageddon/

Mvh

NemesisX

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena.

Vi är 5-6 hyffsat aktiva Epic Armageddon spelare som kör med NetEA armé listorna.

Vi finns nere i Ystad i skåne och funderar på att arrangera en turnering i sommar och bjuder då in spelare från Köpenhamn också.

Vi sitter på 1-2 Ig listor.

Flertalet SM listor.

2 Eldar listor.

En adeptus mechanicus lista.

En squat lista.

En chaos lista.

En Tyranides lista.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

LinCon närmar sig med stormsteg och vi tänkte att ta tillfället i akt och spela lite Epic!

Om vi får ihop 4st spelare så tänkte vi ha en 3000p turnering (NetEA regler) under lördagen.

Om folk inte är sugna på det så kommer vi iaf vara 2st på plats från Norrköping som är beredda att spela (en codex marines eller Illyaden lista och en AM Skitarii lista).

Någon mer som är sugen att spela under konventet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Halloj! Nicklas Lundström från Norrköping här.

Jag spelade Epic för mycket länge sedan och skulle gärna testa/lära mig de nya reglerna för att expandera och kanske köra lite här i Norrköping. Jag kommer att vara på Lincon på torsdag eller fredag ifall någon är sugen på att köra lite introduktion till systemet. Är väldigt van figurerspelare så det borde inte vara några problem. Kanske enklast om jag spelar med lånad armé i så fall!

50+

LinCon närmar sig med stormsteg och vi tänkte att ta tillfället i akt och spela lite Epic!

Om vi får ihop 4st spelare så tänkte vi ha en 3000p turnering (NetEA regler) under lördagen.

Om folk inte är sugna på det så kommer vi iaf vara 2st på plats från Norrköping som är beredda att spela (en codex marines eller Illyaden lista och en AM Skitarii lista).

Någon mer som är sugen att spela under konventet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu