Gå till innehåll
Hace

Inför riksmötetträff på Spelets hus

Recommended Posts

Den 18/11 är det träff inför riksmötet i Spelets Hus i Göteborg!

Vi kan locka med närvarande av väl valda bitar av förbundsstyrelse och lunch!

• 10:00 Presentation av Sverok Väst samt deltagarna.
  • 10:30 Gå igenom hur ett riksmöte brukar fungera
  • 11:00 Motioner - FS motioner
  • 12:00 Lunch
  • 13:00 Verksamhetsplanen och budgeten med Förbundssekreterare Johan Groth
  • 15:00 Fika i 15 min
  • 15:15 Verksamhetsplanen och budgeten. Forts.
  • 17:00 Slut

Om du vill äta så anmäl dig här:

https://docs.google.com/a/sverokvast.se ... E6MQ#gid=0

Alla som är intresserade får komma, men föranmäl dig för att få mat!

Alla detaljer:

Vad: Inför RM-träff

Var: Spelets Hus, Djurgårdsgatan 40, 414 64 Göteborg

När: söndag 18/11 10.00-17-00

Övrigt: Sista anmälningsdag 11/11

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fortsätter således här (från viewtopic.php?f=151&t=43410)

Det är en träff som arrangeras av Väst, inte riks - så varför riks ska subventionera förstår jag inte.

Det jag menar är att medlemmar i Sverok Väst som bor i och runt Göteborg får fördel och större del av kakan eftersom allt sker i Göteborg hela tiden.

När t.ex gjorde distriktet något i klass med detta i norra delen av länet?

Eller är det så att ni i styrelsen glömt att Sverok Väst består av mer än Göteborg?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag talar inte för styrelsen. Sitter inte längre i Sverok Västs styrelse.

Så jag tänkte var att det är något som Väst håller inför Riksmötet för att ombuden skall kunna känna sig mer förberedda och medlemmarna kanske får komma med lite input i motioner mm. Detta är något som riksorganisationen tjänar på och definitivt borde uppmuntra. Så som jag förstår det så står Väst för mat och plats. Det hade inte varit helt fel om riks bidrar med något för att uppmuntra andra distrikt att göra samma sak.

När jag satt i Västs styrelse förra året så var vi mycket medvetna om spridningen av våra medlemmar. Dock så var vi groteskt bortskämda med att Ölme hade så bra koll på Halland att man kan ha tappat den delen lite.

Problemet med att arrangera något liknande är att det behövs någon drivande på plats som faktiskt tar tag i det hela med lokal och liknande. Det är svårt att dra ihop en träff i en stad som man själv inte har någon koll på. Personligen så har jag ingen aning om vem man skall ta kontakt med för att ro ihop något sådant här i tex Skövde.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag får uppfattningen att träffen i första hand vänder sig till valda ombud. Tittar man på ombudslistan så rör det sig bara om en handfull personer som bor inom distriktet men utanför Göteborg :) En jätteviktig sak att tänka på i andra sammanhang, men i just detta fall tror jag att det av praktiska skäl vore dumt att förlägga träffen någon annanstans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag sitter i styrelsen och kan tala för den.

Du har helt rätt, föreningarna i GBG har definitivt en större fördel än andra föreningar. Tyvärr vet jag inte när det gjordes något överhuvudtaget utanför GBG senast, inte sen jag vart med iaf.

Men det är som Nina säger, anledningen till att träffen hålls i Göteborg är för att den överväldigande majoriteten bor i GBG eller i närheten av GBG. Den andra delen i det är att vi vill visa upp Spelets Hus där majoriteten av distriktets ekonomi läggs just nu så att de som dyker upp får en möjlighet att se den.

Men det du säger Melin är en fråga vi diskuterat mycket men inte kommit på någon lösning på, distriktet är stort och har mycket föreningar. Styrelsen är liten och bor i Göteborg. Det som vi kommit fram till än så länge är följande:

1. Av totalt 4 info-träffar så hålls 1 i GBG, resterande kommer att hållas i Skövde, Halmstad och en annan ort.

2. Vi har satt igång ett arbete med att skapa sanktionerade Väst-ambassadörer som ska kunna föra vår talan och assistera föreningar på plats. Detta för att styrelsen omöjligt kan tillgodose alla föreningars behov ensamma.

3. Vi ska ringa alla nyskapade föreningar för att informera om vilka vi är och vad vi kan göra för föreningarna.

4. Vi är mycket medvetna om problemet och ser det som ett faktiskt och allvarligt problem. Lösningen är dock inte klar än.

Hur skulle du föreslå att vi ska göra för att bli bättre?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu