Gå till innehåll
nikrenzia

Söker spelare till fantasykampanjen Resan till Drakimperiet

Recommended Posts

Jag behöver två eller tre spelare till min fantasy-kampanj i Uppsala. Det hela utspelas i min egen fantasyvärld och kommer att vara typ en "Marco Polos resor"- kampanj, och handla om hur karaktärer från områden motsvarande Europa och de arabiska länderna (klassiska fantasyländer) åker till den Nya Kontinenten som är min fantasyversion av Kina/Japan. Det är definitivt en fördel om man är lite "Kina/Japanofil".

Det kommer att vara mycket fokus på interaktion (både inom gruppen och med NPC:er) och karaktärsutveckling och mindre fokus på strider och framför allt inget "dungeon-slash". I övrigt kommer kampanjen att formas efter vad spelarna vill. Om många vill ha mycket intrigerande i hovet kommer det att bli det, om folk vill springa omkring och upptäcka världen och "äventyra", så gör vi det. Jag kan också modifiera kampanjen så den är mer low eller high fantasy beroende på vad gruppen vill.

Världen är "på riktigt" och vad folk gör och säger kommer att få konsekvenser. Alla personer i världen är också på riktigt och saker kommer att hända utan att spelarkaraktärerna är där. Det finns inga "mooks" i världen.

Vi kommer att spela en gång i veckan (troligen måndagar), och det är viktigt att alla är med i princip varje gång. Givetvis kommer folk att få förhinder pga sjukdom, tentor, resor, och annat, men man bör ha som utgångspunkt att kunna spela varje vecka.

Kampanjen pågår så länge som folk tycker att det är roligt, den har ingen speciellt slut. Förr eller senare kommer färden att gå tillbaka hem igen för karaktärerna, men det är inte tänkt att ske förrän efter vi har spelat åtminstone ett år, troligen mer beroende på vad spelarna vill.

Om ni är intresserade så kontakta mig genom att skicka epost till nyaka@bredband.net. Jag läser sällan detta forum.

/Stina

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu