Jump to content
Sign in to follow this  
Caligula

Call of Cthulhu - Mega kampanj

Recommended Posts

Jag är Caligula, Sveriges mest kända spelledare. Efter något års vakum på Stilla Havets botten har jag åter rest mig upp när stjärnorna stod rätt, för att åter spelleda. Nu är det dags för det bäst skrivna rollspelet, Call of Cthulhu.

Vår kampanj startar imorgon och det är jag, Game Keeper, samt 4 spelare. Vi ser gärna att fler hör av sig ifall ni är intresserade att haka. Vi spelar hemma hos mig centralt i stan och kommer ha en snittfrekvens på varannan vecka, mest troligt onsdagar.

Jag kommer ha den här tråden öppen under kampajen och berätta om våra öden och äventyr. Först ut är det klassiska äventyret "The Haunting".

Spelarna är följande:

Krille, min kusin, erfaren CoC spelare sen många år tillbaka.

Fredrik Hegren, var med i vår Mutantkampanj tidigare. Mycket erfaren CoC spelare och spelledare.

Tobbe, var även han med i Mutantkampanjen. Har viss CoC erfarenhet sen tidigare.

Johan Westberg, helt ny inom rollspel men har spelat dataspel som D&D Baldurs Gate och Diablo.

Eventuellt hoppas vi att Thomas Arfert hoppar in också i höst om han får tid. Planen är att kicka igång ordentligt i september när jag och Krille är tillbaka från vår sena augusti semester.

Jag återkommer inom kort med vilka kampanjregler vi valt och vilka äventyr jag planerar att köra. Det blir flera av de tyngsta klassikerna så häng med om ni törs! Jag kommer dessutom posta länkar till krönikan jag kommer skriva på Yog-Sothoth.

"That is not dead that can eternal lie. And with strange aeons even death may die."

Låter intressant, kan btw varm rekommendera Horror on the orient express, spellett den tre gånger nu, lika roligt varje gång!

Ska man spela CoC ska man definitivt spela Delta Green. Bästa settingen nånsin.

Som HPL själv sa - skräck är bäst när det utspelas i välkända tider och omgivningar.

Hur går det med kampanjandet? Vill gärna höra mer! Har sån jävla CoC abstinens =)

Sen tycker moderatorn att tonen är lite tråkig då folk klankar ner på val av spel då det redan valts, kom med lite posititv input istället för negativ!

Var spelar ni någonstans? Eftersom det inte är uttskrivet misstänkter jag att det rör sig om Stockholm men vill gärna veta ifall att det är i mitt närområde.

Vi spelar förstås i Stockholm där allt händer. Bonnläppar får söka spelgrupper på annat håll. Om ni inte bor här förstås, mycket dialeltalt surr på t-banan nuförtiden. Jag och Krille hajar knappt vad folk säger längre....

Vi har precis inlett intro-scenariot "The Haunting" och vi är 5 pers i spelgruppen. Min kusin Krille lirar en författare med djup insikt i det ockulta. Freddan lirar en dilettant, Johan en soldat officer, och Tobbes gubbe är inte framslagen ännu. Han kommer förhoppningsvis med i nästa veckas session.

Det är en grupp rutinerade spelare så de begav sig direkt till Corbitts hus och började sin undersökning. Spåren ledde ner till källaren så småningom där de nu konfronterat vålnaden. Striden har gått så där, en av dem föll i koma och de andra flyr nu för sina liv med sin medvetslöse vän bärandes emellan dem. Det kan mycket väl bli ett dödsfall här, men dem har vänt på svåra situationer tidigare!

Ni som är intresserade av att ansluta till er grupp, hör gärna av er per mess!

Hej igen, ledsen för dötid. Mycket att göra. Spännande nyheter: Vi har tre nya spelare i gruppen som ansluter när vi startar upp igen. Vi är nu 5 spelare + GM vilket är alldeles förträffligt!

Spelarna har tagit sig in i Orbitts hus och utkämpar slutstriden. Det ser tufft ut med 2 investigators inkapabla att agera, men vi är hoppfulla att dem (en?) klarar sig. Det vore trevligt.

Återkommer med info efter nästa session som vi hoppas går av stapeln om 2-3 veckor. God Jul!

Och kom ihåg.... Cthulhu lives!!!!!!!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...